• Descripció

Els alumnes inicien l’activitat llegint un article de diari sobre l’obligatorietat de posar vacunes. Es fa un debat a l’aula per identificar concepcions dels alumnes i a continuació es clarifica el lèxic i conceptes clau. Els alumnes analitzen després arguments de diferents textos de diferents fonts sobre vacunes per a validar-ne la informació i establir el seu propi grau de certesa sobre la bondat de les vacunes. Per acabar, els alumnes han d’escriure un assaig on defensin la seva posició sobre la vacunació obligatòria.

• Calendari: 3 setmanes
  • Requeriments tècnics: Ordinador i Open Office.
  • Dificultat: Mitja-Alta
  • Productes parcials i final: Dossier de l’alumne/a. Assaigs d’opinió.

Tipus d’activitat: ABP Resolució de problemes, Controvèrsia Sòcio-Científica.

Etiquetes: Vacunes, Immunitat Adquirida, Efecte Ramat, Anticós, Antígen.

Publicació relacionada:

Apuntes Lingüísticos para la Competencia Científica. Leer para indagar en el aula de ciencias. Didacticae, Revista de Investigación en Didácticas Específicas, en edición. Jordi Domènech-Casal.