
- Descripció
Els alumnes inicien l’activitat llegint un article de diari sobre l’obligatorietat de posar vacunes. Es fa un debat a l’aula per identificar concepcions dels alumnes i a continuació es clarifica el lèxic i conceptes clau. Els alumnes analitzen després arguments de diferents textos de diferents fonts sobre vacunes per a validar-ne la informació i establir el seu propi grau de certesa sobre la bondat de les vacunes. Per acabar, els alumnes han d’escriure un assaig on defensin la seva posició sobre la vacunació obligatòria.
Tots els materials de l’alumnat del projecte Vacunes? es troben compilats al següent PDF: https://ddd.uab.cat/pub/recdoc/2024/301327/8_alumnat_ProjectantCN3_Vacunes.pdf
- Calendari: 3 setmanes
- Requeriments tècnics: Ordinador i Open Office.
- Dificultat: Mitja-Alta
- Productes parcials i final: Dossier de l’alumne/a. Assaigs d’opinió.
Tipus d’activitat: ABP Resolució de problemes, Controvèrsia Sòcio-Científica.
Etiquetes: Vacunes, Immunitat Adquirida, Efecte Ramat, Anticós, Antígen.
Publicació relacionada:
Apuntes Lingüísticos para la Competencia Científica. Leer para indagar en el aula de ciencias. Didacticae, Revista de Investigación en Didácticas Específicas, en edición. Jordi Domènech-Casal.