• Calendari: 3 setmanes Requeriments tècnics: claus i caragols,i fitxes impreses (algunes en color).
  • Dificultat: Mitjana.
  • Productes parcials i final: Activitats de Classificació i Claus dicotòmiques (individuals i en equip), Mural de Classificació d’éssers vius i Examen final.

Tipus d’activitat: Indagació.

Etiquetes: Taxonomia, Cinc Regnes, Claus Dicotòmiques, Classificació en arbre, Context.

Publicació relacionada:

Diseño y evaluación de una actividad de transferencia entre contextos para aprender las claves dicotómicas y la clasificación de los seres vivos. Revista Electrónica de Enseñanza de las Ciencias (2017) 16(2), 362-384. Joan Antoni Álvarez, Carlos Oliveros, Jordi Domènech-Casal. Descàrrega

• Descripció:

Es proposa als alumnes construir per equips una classificació de diversos tipus de claus i caragols instrumentalitzant criteris d’avaluació i creant-ne claus dicotòmiques. Els alumnes trasnfereixen després aquestes habilitats en la creació (individual) d’una classificació de figures geomètriques, per després aplicar-les de nou en equip a la classificació dels éssers vius en 5 regnes usant criteris de classificació de la matèria viva. En aquesta darrera etapa, els alumnes elaboren un mural en el que classifiquen 46 imatges d’éssers vius que se’ls proporcionen de manera paulatina i van incorporant i modificant la seva proposta d’arbre a mesura que arriben nous espècimens, emulant la creació de propostes taxonòmiques en la Ciència real.