• Calendari: 5 setmanes
  • Requeriments tècnics: Ordinador i Open Office. Material de laboratori per a anàlisis químics de mostres d’aigua.
  • Dificultat: Alta.
  • Productes parcials i final: Dossier de l’alumne/a. Fitxers informàtics Calc. Assaigs d’opinió.

Tipus d’activitat: Indagació

Etiquetes: Sostenibilitat, Cicles BioGeoQuímics, Contaminació ambiental, Disseny d’experiments i análisi i comunicació científica.

Publicació relacionada:

Un Congreso Científico en secundaria: articulando el Aprendizaje Basado en Proyectos y la Indagación científica. Investigación en la Escuela (2017) 91, 72-89. Isabel Llorente, Xavier Domènech, Neus Ruiz, Imma Selga, Carles Serra, Jordi Domènech-Casal. Descàrrega.

• Descripció:

El projecte proposa als alumnes iniciar una recerca sobre la qualitat de l’aigua d’un riu proper a l’institut. Els alumnes organtizen un congrés científic en el que cada equip de dos/tres alumnes presenta un pòster científic amb la recerca que a ha dissenyat i dut a terme, interpretada d’acord amb el model dels cicles biogeoquímics i la identificació de possibles fonts contaminants (conreus, zones industrials i urbanes, etc.).

Aquest projecte ha estat construït per l’Equip Docent de 1 ESO de l’Ins Marta Estrada, de Granollers (15-16).

APLICACIÓ DEL PROJECTE: