• Calendari: 3 setmanes
  • Requeriments tècnics: Ordinadors connectats a internet (1 per parella).
  • Dificultat: Mitja-Alta
  • Productes parcials i final: Dossier, Fitxes d’anàlisi, Vídeos Finals.

Tipus d’activitat: ABP Estudi de Cas / Elaboració d’un producte.

Etiquetes: Canvi Climàtic, Climogrames, Mapes meteorològics, Dinàmiques atmosfèriques.

Publicacions relacionades:

Apuntes Lingüísticos para la Competencia Científica. Leer para indagar en el aula de ciencias. Didacticae, Revista de Investigación en Didácticas Específicas, en edición. Jordi Domènech-Casal.

Apuntes lingüísticos para el tránsito a la competencia científica. Hablar y escribir para pensar en el aula de ciencias. Investigación en la escuela, en avaluació. Jordi Domènech-Casal.

• Descripció:

L’activitat s’enmarca en el treball amb dades científiques en el context del clima i el temps meteorològic. Els alumnes, agrupats en equips, són acompanyats en l’anàlisi de les conseqüències del canvi climàtic de diferents localitzacions del planeta usant com a eines els climogrames, els mapes meteorològics, informes de l’IPCC…. per a generar una visió conjunta del canvi climàtic com a problemàtica global. L’activitat es clou amb el visionat de programes del temps gravats per els alumnes amb prediccions per a l’any 2050.