L’ensenyament de les ciències ha de preparar l’alumnat per a posicionar-se en dilemes participats per els models científics, però en els que també hi intervenen aspectes socials, legals i ètics. El treball a partir de controvèrsies científiques ofereix el context necessari per a capacitar els alumnes per a transferir els coneixements científics a altres contexts i orientar-los a la presa de decisions.
Amb aquest objectiu, s’ha dut a terme a la sessió d’Innovació Educativa del Màster de Formació de Professorat de la UPC el taller titulat: Ciutadans competents científicament: les controvèrsies socio-científiques i la Recerca i Innovació Responsable (#RRI). El projecte Engaging Science.
El taller s’enmarca en les activitats del projecte Engaging Science per a l’ús de dilemes en l’ensenyament de les ciències i la tecnologia.
La presentació-suport del taller.
[slideshare id=45495542&doc=engagingmasterupc-150305174704-conversion-gate01]
El dilema que s’ha treballat en el taller: Islas que se hunden.