La Revista Ciències ha publicat en el seu número 33 un especial dedicat a les ponències de les Jornades STEM ABP . En les jornades ( https://stemabp.wordpress.com/ ) hi van participar 28 ponents, professors de secundària de diferents matèries científiques (Matemàtiques, Ciències, Tecnologia). Les seves ponències s’han resumit en 8 articles:
- Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM. Claus metodològiques i reptes. Revista Ciències, 33, 2-7. Jordi Domènech-Casal.
- Els contextos quotidians i els Estudis de Cas com a espai didàctic per a l’ensenyament de les Ciències basat en Projectes. Revista Ciències, 33, 8-14. Iván Marchán-Carvajal, Laia Palou, Pere Royo i Jordi Domènech-Casal.
- Els gèneres de comunicació científica i el laboratori com a espai didàctic per a l’ensenyament de les Ciències basat en Projectes. Revista Ciències, 33, 15-20. José Luis Touron, Quique Vergara, Arbert Arcas i Marcel Costa.
- De l’electricitat a la fusta. Espais d’aprenentatge de la Tecnologia mitjançant projectes. Revista Ciències, 33, 21-28. Zulema Josa, Esther Pintó, Carles Serra i Jaume Feliu.
- Apps i automatismes, oportunitats amb propòsit per a l’aprenentatge de la Tecnologia mitjançant projectes. Revista Ciències, 33, 29-34. Jordi Villar, Sílvia Zurita i Francesc Giménez
- La conjectura i la planificació. Aprenentatge de les matemàtiques mitjançant projectes. Revista Ciències, 33, 35-41. Sílvia Margelí, Sílvia Perpinyà, Marisa Monsergas, Manel Sol i Salvador Chiva.
- Espai, context i creativitat. Aprenentatge de les matemàtiques. Revista Ciències, 33, 42-48. Montserrat Planella, Santi Vilches, Jordi Font, Roger Grau i Maite Gorriz.
- Context, Entorn i Servei: l’aprenentatge mitjançant projectes, de les àrees científiques a la Interdisciplinarietat. Revista Ciències, 33, 49-56. Miriam Redondo, Neus Ruiz, Sara Sánchez, Rosa Solé, Jordi Calvet i Marta Caño.
Les jornades tenien per objectiu conèixer experiències i propostes de treball per projectes des de les matèries de Matemàtiques, Biologia i Geologia, Física i Química o Tecnologia, descobrir vies de contextualització i interdisciplinarietat per tal de treballar conjuntament dues o més àrees en un mateix projecte i desenvolupar propostes de projectes per desenvolupar a l’aula.
La publicació de les ponències ha estat coordinada per Jordi Domènech i té per objectiu generar espais de consulta i iniciació sobre l’àmbit STEM ABP.