L’activitat s’emmarca dins l’enfocament de l’aprenentatge basat en problemes (ABP), i té tres eixos, el treball amb àrees, perímetres, escales i percentatges i fulls de càlcul, la resolució de problemes complexos, i els aspectes ètics vinculats al desenvolupament immobiliari. L’alumnat rep l’encàrrec de dissenyar i fer la proposta econòmica per a una casa per part d’una família. Cada família fa una proposta amb uns requeriments (mida, ubicació…) i l’alumnat al llarg de diverses etapes (disseny inicial, càlcul de pressupostos, compra del solar…) va re-definint l’oferta, també amb vistes amb fer el màxim benefici possible. En l’activitat, un esdeveniment relacionat amb l’especulació i l’explotació laboral provoca una revisió del projecte, en la que l’alumnat ha de prendre decisions de caire ètic i social. En la part final de l’activitat, cada equip presenta el seu projecte i un altre equip actua de família per a preguntar o qüestionar les seves decisions, tant matemàtiques com ètiques.

Descàrrega dels materials de l’activitat (Dossiers per als alumnes i Guia Didàctica): https://app.box.com/s/xhtxmht9fv7kv0wjb4x69fx23xmp0luw

El disseny de l’activitat i els resultats de la seva aplicació són disponibles en un article publicat.

.