El llibre “Ciència, Llengua i Discurs. 75 accions lingüístiques per ensenyar a pensar Ciència“, ha obtingut aquest 2021 el premi Joan Profitós d’assaig pedagògic, convocat per la Fundació Joan Profitós, sota el patronatge de l’Escola Pia de Catalunya, i la Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans.

El llibre (pendent de publicació) descriu  marcs i estratègies lingüístics per a l’ensenyament de les Ciències, per desenvolupar les habilitats de raonament i les maneres de pensar pròpies de la Ciència.

El premi rep el nom de Joan Profitós (1892-1954), escolapi, parvulista i pedagog que, gran promotor de la llengua i la cultura catalanes. Va ser autor de llibres de lectura i de narracions per a infants i el creador de la Biblioteca Pedagògica de l’Escola Pia.  Al llarg de 30 anys, s’han premiat obres d’àmbits tan diversos com les matemàtiques, l’educació física, la psicologia o els successius plans d’educació. Entre d’altres premiats, hi ha Francesc Torralba, per Pedagogia del sofriment; Xavier Blanch Gisbert, la reforma educativa dels noranta o les reflexions d’Andreu Clapés Flaqué a Jo també faig classes a la UAC.

Està disponible la  Notíca de la recepció del premi on es narra la gestació del llibre i se’n descriu el seu propòsit i contingut.