Ponència duta a terme el 21 d’abril 2021 a la trobada de centres STEAMCat, sobre la relació entre pensament i llenguatge i maneres de materialitzar-la a l’aula mitjançant diversos suports i estratègies lingüístiques. Es proposen bastides i materials per a treballar les Destreses de Pensament, les Habilitats cognitivo-lingüístiques, els Gèneres discursius i l’esperit crític des de les matèries STEM.

.

Accés a la presentació:

Vídeo de la sessió

Referències

Proyecto C3: indagación científica, lengua y contextos en la ESO. Aula de Secundaria (2016), 19, 15-19. J.Domènech-Casal. https://wp.me/p25seH-kX

Apuntes lingüísticos para el tránsito a la competencia científica. Leer para indagar en el aula de ciencias. Didacticae, Revista de Investigación en Didácticas Específicas, 5, 85-98. Jordi Domènech-Casal. https://wp.me/p25seH-zk

Domènech-Casal, J. (2019). Estrategias lingüísticas para el tránsito a la competencia científica. Hablar y escribir para pensar en el aula de ciencias. Investigación en la escuela, 97, 50-68. https://wp.me/p25seH-DU

Llengua, Ciència i Discurs. 75 accions lingüístiques per ensenyar a pensar Ciència. Jordi Domènech-Casal. (en publicació) https://wp.me/p25seH-Nd