Curs virtual ofert per l’ICE-UAB , on s’ofereixen eines i enfocaments lingüístics per apropar l’alumnat al discurs i manera de pensar de la ciència (observació, formulació de preguntes i explicacions, argumentació i ús de proves, consens i controvèrsia…). Per aquest motiu, es descriuen diverses eines lingüístiques de treball integrat en llengua i continguts (TILC, rutines de pensament, plantilles, iniciadors de frase, dinàmiques, connectors gramaticals…) com a suport per transformar activitats de ciències i promoure el paper del pensament. Al llarg del curs, les persones inscrites aniran aplicant els marcs proposats a la millora de les diverses activitats pròpies i elaboraran un pla d’actuació de cara al curs vinent.

Com a part del curs, hi ha 6 connexions sincròniques per Videoconferència.

En acabar la formació, el professorat participant sabrà articular els següents aspectes en favor del desenvolupament del pensament de l’alumnat des de l’àrea de ciències:

• La formulació de preguntes (en escenaris com el disseny d’investigacions, seminaris socràtics i webquestes).
  • Les habilitats cognitives-lingüístiques (argumentar, justificar, explicar, narrar, descriure i la seva vinculació a aspectes com l’observació, la construcció d’explicacions i la naturalesa de la ciència).
  • La lectura crítica, la cerca i validació de fonts (i la seva vinculació amb les pseudociències i les Fake News).
  • El paper del lèxic i els gèneres lingüístics científics (article científic, informe geotècnic, pòster científic, fitxa arqueològica…) en el disseny d’unitats didàctiques.
  • La cooperació en el centre educatiu i el disseny de plans TILC de millora.

EDICIONS DEL CURS:

• Primera edició: Estiu 2021. Completada
  • Segona edició: Primavera 2022. En preparació.

.