El pla de Departament Phi: una empenta lingüística a la Competència científica. Revista Ciències 43 (2022), 21-37. Marta Rotllan, Maria Muñoz, Antoni Garcia, Carme Grimalt-Álvaro, Marisa Hernández, Anna Marbà-Tallada, Jordi Domènech-Casal

Accés a l’article complet en obert

Accés alternatiu

Desplegar un ensenyament competencial de les Ciències és un repte que requereix incloure de manera sostinguda components epistèmiques, cognitives i lingüístiques que impacten metodològicament en el disseny d’actuacions i activitats. Es descriu el disseny i seqüenciació, aplicació i valoracions inicials dels aspectes lingüístics d’un Pla de Departament per al treball d’aquestes components al llarg dels quatre cursos de l’ESO a l’Institut Marta Estrada, de Granollers. El pla aplica diverses eines, algunes d’elles prosades en el ProjecteC3: https://sites.google.com/a/xtec.cat/c3/ , s’ha aplicat durant el curs 2020-2021 i se’n fa una valoració inicial.