La formació “Ciència Surround”, programada per a la Tardor-Primavera 2021/2022 proposa una mirada múltiple a l’ensenyament de les ciències des de diferents perspectives (indagació, ABP, controvèrsies, STEM, art, llengua) distribuïdes en sis mòduls tàndem. Cada mòdul té una persona formadora específica i dues sessions de videoconferència d’una hora cadascuna. En la primera sessió de cada mòdul (octubre-novembre) es proposaran eines i estratègies des de la mirada de la sessió i una tasca no presencial de transformació d’una activitat didàctica pròpia mitjançant els continguts de la sessió.
Continguts i persones formadores
- Sessió 1: Eines i enfocaments de Ciències Basats en la Indagació (ECBI) per tal de seqüenciar i dur a terme amb èxit pràctiques investigadores a l’aula. Jordi Soler | @jsolerga91
- Sessió 2: Les ABP i la seva variabilitat. El context en les diferents fases d’un projecte. Exemples de contextos i ABP. Pautes per dissenyar ABP en context. Pere Royo | @pmroyo
- Sessió 3: Objectius STEM i vies d’actuació STEM des de o per a les ciències. Eulàlia Serrano | @eulalia_seal
- Sessió 4: La necessitat d’una ciutadania científica. Dissecció del context: ciència, societat i ètica en una controvèrsia. Marc didàctic per dissenyar i millorar una activitat CSC. Exemples de CSC i recursos per treballar-les a l’aula. Lectura crítica de fonts. Laura Espasa | @laura_espasa
- Sessió 5: Un plat de mandonguilles sueques. La síndrome de la impostora. Les mules són sexis. El pensament artístic a les classes de ciències: Anomenar, Alimentar-se, Qüestionar, Experimentar i Compartir. Exemples i propostes d’aula. Esther González | @gonchilab
- Sessió 6: Rutines lingüístiques de pensament, habilitats cognitivolingüístiques, lectura crítica i gèneres lingüístics propis de les ciències. Jordi Domènech | @jdomenechca
Modalitat: A distància | Total d’hores: 20h
.
.