Xerrada duta a terme per a docents dels Serveis Territorials del Baix Llobregat, el novembre de 2021. En una primera part de la xerrada es fan servir les eines i bastides del Itinerario ABP-STEM Minerva per a il·lustrar conceptes relatius al disseny del nucli d’un ABP, la seva seqüenciació i interdisciplinarietat i els suports i bastides. Es relacionen aspectes del disseny d’ABP amb diverses perspectives, metodologies i tecnologies vinculades a STEM.
La segona part es centra en la proposta de claus per al desplegament d’ABP STEM en centres educatius amb l’ajut d’un canvas per a plans d’innovació de centre i es discuteix la resignificació escolar del terme STEM.
Bibliografia relacionada
Qué proyectos STEM diseña y qué dificultades expresa el profesorado de secundaria sobre Aprendizaje Basado en Proyectos. Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias 16(2), 2203 (2019). Jordi Domènech-Casal, Sílvia Lope, Lluís Mora. https://wp.me/p25seH-Ct
Sintonizando STEM en el eje de coordenadas de la Escuela. Cuadernos de Pedagogía (2021) 519, 107-111. Jordi Domènech-Casal. https://wp.me/p25seH-QN
Resignificación STEM y escuela. Escenas ABP desde el Itinerario Minerva. Boletín Ciencia Tecnología y Sociedad xx (2021). Jordi Domènech-Casal. https://wp.me/p25seH-Tu
STEM: Oportunidades y retos desde la Enseñanza de las Ciencias. Universitas Tarraconensis Monográfico (2019) 155-168. Jordi Domènech-Casal. https://wp.me/p25seH-Iq
Aprendizaje Basado en Proyectos en el marco STEM. Componentes didácticas para la Competencia Científica. Ápice. Revista de Educación Científica (2018), 2(2), 29-42. Jordi Domènech Casal. https://wp.me/p25seH-BO
Apuntes topográficos para el viaje hacia el #ABP. Cuadernos de Pedagogía, 742, 59-62. Jordi Domènech-Casal. https://wp.me/p25seH-qI
Organizar e impulsar un centro de secundaria hacia el trabajo por proyectos. Blanco, R., Carrió, V., Domènech, X., Domènech-Casal, J., Llorente, I., Muro, I. (2019). Aula de Secundaria, 31, 27-31. https://wp.me/p25seH-DK
Proyectos interdisciplinarios en secundaria. Una propuesta organizativa y pedagógica desde el Contexto, el Currículum y la Autonomía. Cuadernos de Pedagogía, 505 (2020). Marta Assens, Victòria Carrió, Jordi Domènech-Casal, Jesús Gasco, Isabel Llorente, Anna Saperas. https://wp.me/p25seH-Gs
Aprendizaje basado en proyectos, trabajos prácticos y controversias: 28 propuestas y reflexiones para enseñar Ciencias. Octaedro: Barcelona. Jordi Domènech Casal.(2019) https://wp.me/p25seH-HD