Eines i estratègies per al treball amb controvèrsies a l’aula. Educació Química EduQ xxx xxxx (2023). Jordi Domènech Casal.

  • ACCÉS en OBERT a l’article
  • Accés alternatiu

El treball amb controvèrsies sòcio-científiques és una oportunitat per al desenvolupament d’una ciutadania competent. Es descriuen diversos processos (proposar dilemes, seleccionar i validar fonts d’informació, argumentar i prendre decisions, actuar) d’interès en l’aplicació de controvèrsies a l’aula i es proposen eines i enfocs per a la seva aplicació i desplegament a l’aula, i s’il·lustren a partir de diversos exemples per a l’ensenyament de la química.

Altres publicacions relacionades:

  • Domènech-Casal, J., Marchán-Carvajal, I. i Vergara, Q. (2015). Experiències d’aula amb el treball amb Controvèrsies Sòcio-Científiques. Educació per al Desenvolupament i la Salut, Pseudociències i eines per a l’avaluació d’activitats. Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària, 30, 32-38. https://wp.me/p25seH-mO
  • Domènech-Casal, J. (2017). Propuesta de un marco para la secuenciación didáctica de Controversias Socio-Científicas. Estudio con dos actividades alrededor de la genética. Revista Eureka Sobre Enseñanza y Divulgación De Las Ciencias, 14(3), 601-620. https://wp.me/p25seH-tP
  • Domènech-Casal, J. (2018). Comprender, Decidir y Actuar: una propuesta-marco de Competencia Científica para la Ciudadanía. Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias 15 (1), 1105. https://wp.me/p25seH-x5 
  • Domènech-Casal, J. (2019). Aprenentatge Basat en Projectes, Treballs pràctics i Controvèrsies. 28 experiències i reflexions per a ensenyar Ciències. Rosa Sensat: Barcelona.
  • Domènech-Casal, J. (2022). Mueve la Lengua, que el cerebro te seguirá. 75 acciones lingüísticas para enseñar a pensar Ciencias. Editorial Graó: Barcelona.