El projecte Creació del Coneixement Científic (C3) que impulso té per objectiu el desenvolupament de metaactivitats (activitats d’activitats) didàctiques de durada anual orientades a transmetre a l’alumnat la Naturalesa de la Ciència, en particular quins són els processos (hipòtesi, recerca, comunicació, publicació, congressos,…) per els quals es crea el coneixement científic. També es proposa la promoció de les estratègies IBSE.

El projecte pretén superar la visió rígida, cartesiana i idealitzada del mètode científic fent participar l’alumne d’aquests processos perquè descobreixi la part “democràtica”, “serendípica” i constructivista de la ciència.

Les eines que es proposen són principalment eines i aproximacions lingüístiques per a desenvolupar destreses de pensament i perspectives epistèmiques pròpies de la Ciència.