fcriEl curs tenia per objectius proposar vies per a introduir l’experimentació a les aules d’una manera que repercutís en la millora de la competència científica del l’alumnat.

El curs organitzat per la Fundació Catalana per la REcerca i la Innovació (FCRI) es va dur a terme entre diversos formadors (amb Jordi Martí, Víctor Grau, Arnau Amat i Jordi Domènech) a la Universitat de Vic. La sessió “Indagació a les ciències” va incloure referències a diverses activitats en format TIC i col·laboratives (Caminalcules, Gondwana Tales, Mystery Boxes…) com a metàfores escolars de la Ciència, a més d’incidir en diverses bastides didàctiques per a fer que les pràctiques fossin realment indagadores, i els alumnes poguessin dissenyar experiments, treure conclusions de dades i comunicar científicament. Durant la sessió es va fer referència als materials del projecte C3 i el grup de treball EduWikiLab.

Experimentació a les aules de ciències: Indagació from jdomen44