Curs de formació de professorat “Escriptura d’articles de didàctica: escriure per pensar la pràctica“ a l’ICE de la UAB.
Dirigit a docents de qualsevol nivell educatiu (infantil, primària, secundària, cicles, universitat), el curs té per objectiu introduir els participants a l’escriptura d’articles de didàctica com a procés de reflexió sobre la pròpia pràctica. El curs s’estructura en diversos mòduls i alterna espais de descripció de tipologies d’articles, estructura i estratègies de redacció i reflexió amb espais pràctics al llarg dels quals es donarà feedback i consells i s’acompanyarà els participants en l’escriptura del seu article, amb la perspectiva que en acabar el curs hagi completat el cicle d’escriptura d’un esborrany i estiguin preparats per a l’enviament.
Edicions realitzades i materials (descarregables en obert)
- 1a Edició 2019-2020 (FET): Descàrrega de materials
- 2a Edició 2020-2021 (FET): Descàrrega dels materials
- 3a Edició 2021-2022 (Iniciada, interrompuda per causes alienes al curs).
Objectius:
- Conèixer les principals revistes de didàctica d’àmbit estatal i l’estructura i estil dels articles de didàctica.
- Saber articular els processos de reflexió didàctica i escriptura per a l’anàlisi de la pròpia pràctica.
- Vincular la pròpia pràctica a conceptes de referència didàctics i pedagògics.
- Desenvolupar estratègies organitzatives per a la publicació d’articles de didàctica.
- Usar l’escriptura per desenvolupar una mirada més analítica i crítica sobre la pròpia pràctica.
- Les persones participants, en acabar la formació seran competents per a escriure articles sobre experiències didàctiques i ajudar altres a fer-ho.