• Descripció

Uns visitants volen instal·lar una casa a l’Empordà. Proposen diverses ubicacions per a la casa, que volen anomenar Mas Campalans. L’alumnat es forma i actua com a tècnic de l’ajuntament per a decidir si la ubicació de la casa implica algun risc i quines mesures cal prendre en relació a les conseqüències per a les persones, l’economia i el medi ambient. L’activitat s’enmarca dins la metodologia d’Estudis de Cas, en què es proposa un escenari a resoldre i al llarg de la seqüència es proposen continguts i perspectives perquè siguin transferits per l’alumnat en la resolució del cas. Els alumnes treballen en equips de 3, amb l’ajut d’ordinador. Alterna diverses dinàmiques d’aula (explicació, exercicis, treball en equip…) per a preveure i evitar riscos geològics en la ubicació d’una casa, acompanyant l’alumnat cap a la creació d’un informe tècnic final.

• Calendari: 3 setmanes
  • Requeriments tècnics: Ordinador connectat a internet i Open Office.
  • Dificultat: Mitja
  • Productes parcials i final: Dossier de l’alumne/a. Presentació oral. Informe tècnic final.

Tipus d’activitat: ABP Resolució de problemes, Estudi de Cas.

Etiquetes: Agents geològics externs, riscos geològics, mesures de prevenció.