dotze18Les bastides didàctiques: oportunitats i amenaces: Una experiència amb exposicions orals.  Revista Dotze18 (2013) , 3, 24-29. J.Domènech

Les rúbriques, bases d’orientació i altres bastides didàctiques han irromput amb força dins el panorama educatiu. Les seves possibilitats per a l’autoregulació de l’alumnat i la promoció del metaaprenentatge les converteixen en una eina potentíssima.

Però si les apliquem acríticament i sense fomentar la participació de l’alumnat en la seva elaboració, aconseguim exactament el contrari del que ens proposem, limitem les capacitats de l’alumnat i el fem menys autònom. Al cap i a la fi, transmetre procediments no es diferencia gaire de transmetre continguts.

Aquesta idea s’il·lustra en l’article amb les observacions realitzades durant una activitat didàctica de preparació de presentacions orals.

ACCÉS A L’ARTICLE COMPLET EN OBERT

El artículo ha sido también publicado en castellano:

Los andamios didácticos: oportunidades y amenazas: Análisis desde una experiencia con exposiciones orales. Aula de Secundaria (2013), 3. J. Domènech.