Presentació a Montmeló del llibre “Aprenentatge Basat en Projectes, Treballs Pràctics i Controvèrsies”

Dilluns 3 de juny a les 18:30h presentem al Vallès Oriental el llibre  “Aprenentatge Basat en Projectes, Treballs Pràctics i Controvèrsies. 28 experiències i reflexions per ensenyar ciències”  sorgit del manuscrit del premi Marta Mata. La presentació, està organitzada per (i tindrà lloc a) la Biblioteca Pública La Grua, de Montmeló. Es pot arribar amb […]

Presentació del llibre “ABP, Treballs Pràctics i Controvèrsies”

És un plaer anunciar-vos que el llibre “Aprenentatge Basat en Projectes, Treballs Pràctics i Controvèrsies. 28 experiències i reflexions per ensenyar ciències”  sorgit del manuscrit del premi Marta Mata ja ha sortit publicat, després de la bona feina que ha fet L’Associació Rosa Sensat per convertir aquell primer manuscrit en un llibre. El llibre es […]

Llibre Aprenentatge Basat en Projectes, Treballs pràctics i Controvèrsies

Aprenentatge Basat en Projectes, Treballs pràctics i Controvèrsies. 28 experiències i reflexions per a ensenyar Ciències. Rosa Sensat: Barcelona (2019). Jordi Domènech Casal. Índex Introducció [Llegir la introducció en obert de l’edició en castellà] 1. De què parlem quan parlem de competència científica. 2. Ensenyar a investigar. Indagació i treballs pràctics. 3. Ensenyar a pensar. […]

Organizar un centro de secundaria hacia el trabajo por proyectos

Organizar e impulsar un centro de secundaria hacia el trabajo por proyectos. Blanco, R., Carrió, V., Domènech, X., Domènech-Casal, J., Llorente, I., Muro, I. (2019). Aula de Secundaria, 31, 27-31. ACCESO en abierto al ARTÍCULO Acceso Alternativo El ABP implica no sólo aspectos metodológicos (Cómo se aplica el ABP) sino también estructurales y logísticos (Cómo […]

Escribir y hablar para aprender a pensar Ciencias

Estrategias lingüísticas para el tránsito a la competencia científica. Hablar y escribir para pensar en el aula de ciencias. Investigación en la escuela (2019), 97, 50-68. Domènech-Casal, J. ACCESO al ARTÍCULO COMPLETO en ABIERTO Acceso alternativo El despliegue de nuevas metodologías competenciales para la enseñanza de las ciencias como la indagación y el aprendizaje basado […]

Del document al relat: Aportacions del pop dels 70 i els indis agta a persones i organitzacions que aprenen

Xerrada sobre documentació del canvi duta a terme a la sessió 4 de Comunitat STEAMCat. Es defensa la necessitat d’elaborar relats compartits sobre el canvi (gestió, millora, innovació) i connectar-los amb referents (metodològics, organtizatius, etc…) i es presenten diverses formes que poden adoptar aquests relats. [slideshare id=141945629&doc=indisipop-190424143018] . . .

Ciencia naïf, falsas disidencias y escuela. Retos y herramientas para Pseudociencias

Ciencia naïf, falsas disidencias y escuela. Algunos retos y herramientas para el trabajo con Pseudociencias en las aulas. III Jornadas sobre Ciencia y Pseudociencia, Elche, Marzo 2019. Jordi Domènech Casal. Quien más, quien menos, ha entendido ya que los alumnos, en las escuelas e institutos, tienen que “hacer” ciencia. Eso acaba llevándonos cada vez más […]

HOME: Trabajando áreas, porcentajes y proporciones en el contexto inmobiliario

Proyecto ABP: HOME (casa). Áreas, porcentajes, proporciones y componentes éticas del contexto immobiliario. Revista UNO (2019),  84, 71-84. Domènech-Casal, J. Acceso al artículo Acceso alternativo en abierto Se describe un ABP ubicado en el trabajo con áreas, perímetros y resolución de problemas complejos y aspectos éticos vinculados al desarrollo immobiliario. El alumnado recibe un encargo […]