Activitat de Controvèrsia Sòcio-Científica en la que es treballen conceptes relatius al l’enginyeria genètica, les possibilitats i riscos dels transgènics en els seus aspectes mèdics i socials, incloent també consideracions relatives als sistemes econòmics i de producció agrària. En l’activitat l’alumnat ha de respondre a una pregunta “¿Autoritzem al poble el cultiu d’una variant transgènica […]
El llibre “Indagación, ABP y controversias. Apuntes para la Competencia Científica” del que sóc autor ha estat premiat el novembre de 2018 amb el Premi Marta Mata de Pedagogia. El Premi és concedit cada any per l’Associació de Mestres Rosa Sensat, amb la col·laboració de la Fundació Artur Martorell, el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de […]
Avui m’han concedit el premi Marta Mata de Pedagogia. Vull compartir-ho i ho faré amb les paraules del discurs que he fet en l’acte d’entrega: Bona tarda. No cal que us digui que per a mi aquesta és una tarda formidable ni us expliqui la inmensa satisfacció que em suposa estar avui aquí. No cal […]
Presentació a la Xarxa de Competències Bàsiques sobre el disseny de projectes, que usa analogies amb diverses pel·lícules. Es descriuen algunes de les tensions habituals en el disseny de projectes i vies per a afrontar-les. Fitxer de la presentació: [slideshare id=122892773&doc=presentacioinici-181113114410]
Análisi d’arguments i grau de certesa. Eines didàctiques per al treball amb Pseudociències a l’aula. Comunicació al II Congrés CTEM, València, Novembre 2018. Jordi Domènech-Casal. Descàrrega de la comunicació en obert Descàrrega de les actes del congrés Les Pseudociències son propostes que es presenten com a científiques malgrat no estar basades en proves ni el […]
El Marc STEM i la Ciutadania Competent. L’aproximació STEMCat. Ponència al II Congrés CTEM, València, novembre 2018. J.Domènech. Descàrrega de la Comunicació en Obert Descàrrega del llibre d’actes sencer STEM és una paraula polisèmica. De vegades vol dir interdisciplinarietat, de vegades robòtica, i de vegades vol dir vocacions científiques. Quan al Pla STEMCat ens […]
Poner orden en la biodiversidad. Clasificar para comprender. Alambique, Didáctica de la Ciencias Experimentales (2018), 94, 13-19. Jordi Domènech-Casal, Laura Espasa, Clara Mestres. Acceso al artículo Acceso alternativo al artículo en abierto La enseñanza de la taxonomía es una referencia clave para comprender la diversidad de modos en que los seres vivos consiguen satisfacer sus […]
Un dels reptes que tenim els profes de ciències és que l’alumnat entengui que fer ciència no és fer un experiment, o que un sol resultat no demostra res. En el nostre esforç (indagació, projectes,…) per a empoderar l’alumnat (molt necessari) en ocasions obviem comunicar bé com es construeix el coneixement científic: fem pràctiques investigadores, […]
Propósito, contexto e conteúdo no ensino de ciências. Revista Pátio Ensino Medio, Profissional e Tecnológico, 38. 10-13 Jordi Domènech-Casal, Digna Couso, Miquel Pérez, Conxita Márquez. Acceso al artículo sin edición en Castellano. Se describe el papel que juegan la definición de un propósito, un contexto y los contenidos en el diseño de proyectos ABP para la […]
IndComp en l’avaluació en projectes interdisciplinaris. Jordi Domènech. Ponència-taller realitzada a les II Jornades de Models Alternatius d’Organització de Centres, que es celebra a Borriana (Castelló), els dies 19 i 20 d’Octubre. Les jornades s’orienten aquest any a l’avaluació. A la ponència es descriuen les eines creades dins el projecte IndComp, en particular aquelles destinades […]