Linguistic scaffolds to promote investigable questions

Dialogue and Linguistic scaffolds as tools to help students making investigable questions. Twelfth conference of EUROPEAN RESEARCHERS IN DIDACTICS OF BIOLOGY- ERIDOB 2018. Concepció Ferrés-Gurt, Jordi Domènech-Casal. Download Communication Inquiry-Based Science Education has been proposed as a methodologic strategy to deepen in the comprehension of scientific models, scientific argumentation and the nature of science. When […]

Taxonomy and Context-Transference in Classification abilities

Using problematized contexts to introduce the idea of classification criteria in taxonomy. Context-transference and resistant ideas. Twelfth conference of EUROPEAN RESEARCHERS IN DIDACTICS OF BIOLOGY- ERIDOB 2018. Jordi Domènech-Casal. Download Communication We have applied a taxonomy-learning activity with 98 11-years-old students. Students are taught to classify items and to transfer classification abilities to near-transference and […]

Projectant CN3, itinerari ABP per a Ciències de 3 ESO

Projectant CN3 és un itinerari d’activitats didàctiques que despleguen el currículum de les matèries de Biologia i Geologia i Física i Química de 3 ESO. ACCÉS a l’itinerari: ProjectantCN3 Les activitats tenen en comú usar metodologies actives, la naturalesa del coneixement científic i la connexió amb contextos de rellevància social. Inclouen diversos tipus de projectes […]

ProjectantBioGeo1, itinerari ABP per a les Ciències de 1 ESO

Projectant CN1 és un recull d’11 propostes didàctiques que tenen en comú usar metodologies actives, el treball en primera persona i el conflicte cognitiu com a punt de partida. ACCÉS al recull: ProjectantBioGeo1 Les activitats despleguen el currículum de la matèria de Ciències Naturals de 1 ESO. En formen part diversos tipus de projectes (Indagació, […]

Targetes de Fal·làcies i Biaixos Cognitius per a Pseudociències

L’estiu passat ens vam trobar al node #CalamarsGegants del betacamp17 amb una missió: elaborar recursos i materials que ens servissin per a treballar les pseudociències a l’aula, com expliquem en aquest vídeo. Una de les coses que ens preocupava era preparar l’alumnat per a les trampes de raonament, ja sigui per arguments tramposos (Fal·làcies) o […]

Sobre el Hap-Ki-Do, els projectes i el Fitness

Mentre estudiava, vaig estar uns anys practicant un art marcial, el Hap-Ki-Do. La història és divertida: havia llegit sobre el tema i m’inspirava el lema que havia trobat als textos “El Hap-Ki-Do és el control a través de l’harmonia“.  De debó, les filosofies orientals es venen soles. Així que vaig buscar un gimnàs on es […]

Energía, globos aerostáticos y ABP

Concepciones de alumnado de secundaria sobre energía. Una experiencia de Aprendizaje Basado en Proyectos con globos aerostáticos. Enseñanza de las Ciencias 36(2) (2018), 191-213. Jordi Domènech-Casal. ACCESO al ARTÍCULO COMPLETO en ABIERTO Acceso alternativo En esta investigación se describe la aplicación de una actividad de aprendizaje basado en proyectos en torno al concepto de energía […]

Inquiry-Based Teaching in Life Sciences: Rúbrica McLeares

La Rúbrica McLeares d’avaluació d’assajos sobre Controvèrsies Sòcio-Científiques forma part dels materials del curs MOOC Inquiry-Based Teaching in Life Sciences organitzat per European Schoolnet Academy, com a part de les orientacions d’avaluació: Descàrrega de la Rúbrica (en català o anglès): disponible al web CSCFrame Vídeo-descripció de la rúbrica  i aspectes pràctics de la seva aplicació publicat al […]

Agents geològics externs: una casa a l’Empordà

Aquest projecte sobre riscos geològics associats a agents geològics externs s’enmarca dins la metodologia d’Estudis de Cas Dirigit, en què es proposa un escenari a resoldre i al llarg de la seqüència es proposen continguts i perspectives perquè siguin transferits per l’alumnat en la resolució del cas. Els alumnes treballen en equips de 3, amb […]