Loor de las WebQuests en ABP sostenido

No podemos parar de proyectar. Proyecto p’aquí, proyecto p’allá, sin que a veces tengamos muy claro qué pretendemos que aprendan en tal o cual proyecto. Lo importante es proyectar. Y en una charla a la que asistí, una vez oí a una profe del público que, escapando de la entrega abducida del resto a la […]

Aprenentatge Basat en Projectes: exemples i orientacions

Xerrada a l’INS Narcís Monturiol, de Figueres, el gener de 2017. Es presenten diferents tipus de treball per projectes i se’n proposen exemples. Es comenten les particularitats de la metodologia i es proposen vies per a la construcció de projectes i el seu desenvolupament en relació a la interdisciplinarietat, l’avaluació i la relació amb els […]

Un Proyecto de Investigación alrededor de la astronomía, las misiones espaciales y la investigación científica.

Mission to Stars: un Proyecto de Investigación alrededor de la astronomía, las misiones espaciales y la investigación científica. Revista Eureka de Enseñanza y Divulgación de las Ciencias, 14 (1), 98–114. Jordi Domènech-Casal, Neus Ruiz-España. ACCESO AL ARTÍCULO COMPLETO EN ABIERTO Acceso alternativo En la enseñanza de las ciencias, los alumnos deben adquirir habilidades científicas, que […]

Un Proyecto de Indagación alrededor de la Evolución Humana y la Paleontología

Diseño y caracterización de un Proyecto de Indagación alrededor de la Evolución Humana y la Paleontología. Investigación en la escuela (2016) 90, 49-71. Jordi Domènech-Casal. ACCESO AL ARTÍCULO COMPLETO EN ABIERTO Acceso alternativo El uso de pruebas es un aspecto clave en la enseñanza de la Evolución Humana que incide también en la naturaleza del […]

5 experiències i reflexions sobre ABP a les Ciències

5 Experiències i reflexions metodològiques sobre l’Aprenentatge Basat en Projectes a les Ciències. Revista Ciències (2016) 32, 27-37. Miró, M., Saperas, A.M., Tarragó, M., Tordera, M.R., Domènech-Casal, J. ACCÉS A L’ARTICLE COMPLET EN OBERT. Accés alternatiu L’Aprenentatge Basat en Projectes (ABP) és un enfoc didàctic plural que respon a les necessitats educatives d’una educació científica […]

Pràctiques investigadores cap a la Competència Científica

De l’epiteli de ceba a la indagació. Un marc per a construir pràctiques investigadores cap a la Competència Científica. Revista Ciències (2016)32, 12-22. Jordi Domènech-Casal, Neus Ruiz. ACCÉS A L’ARTICLE COMPLET EN OBERT Accés alternatiu El desenvolupament de les dimensions de la competència científica (conceptual, procedimental i epistèmica) té en els treballs pràctics de laboratori […]

Apuntes topográficos para el viaje hacia el ABP

Lo del Aprendizaje Basado en Proyectos nos trae un poco locos, así que cuando el Cuadernos de Pedagogía me propusieron coordinar el monográfico del número de Noviembre 2016 no me lo pensé: ABP en Secundaria. Y la verdad es que el encargo acabó siendo un regalo: en ese “petit” comité cómplice de la red, tengo […]

Laboratoris virtuals i remots i competència científica

Els laboratoris virtuals i remots permeten el desenvolupament d’investigacions a l’aula de forma ràpida, interactiva i àgil, mitjançant ordinadors connectats a internet. Es tracta d’un conjunt d’eines que permeten accedir a dades reals  de la recerca, o simular un ampli ventall d’experiments i fenòmens del món físic de manera interactiva i molt realista. Adreçada als […]