A Project-Based Learning activity on Astronomy at GIFT-EGU2016

Mission to Stars: An Inquiry Project-Based Learning on Universe and astronomic research. Geophysical Research Abstracts, vol 18, EGU-2016-3510. Domènech-Casal, J., Ruiz, N. A grant has been received to present this didactic activity, based on a proposal to students to design a Spatial Research Mission. As a part of their Mission, they choose the research goals, […]

DLA 6th Amgen training course: Testing Scientific Skills

Training course: Testing Scientific Skills: Exploring a protocol to construct exam questions to assess scientific thinking. Webinar video available at: https://youtu.be/-cfhUoX5ioE Information: http://www.amgenteach.eu/dla6 The PISA definition of Scientific Competence includes three major components: Conceptual (to know and use scientific models to solve problems), Procedural (to design investigations, analyse scientific data and other scientific skills) and […]

¡¡Al final esto parecerá un Esplai!! Homenaje al Projecte Groc.

No tarda mucho en aparecer. Cuando aparecen las metodologías activas, el trabajo por proyectos, el hecho de poner al alumno en el centro del aprendizaje, salta la frase “¡¡Y qué más!! ¡¡Esto es una escuela!!  ¡¡Al final esto parecerá un Esplai!!”. Y yo me corto de responder: “Ojalá“. Pero en este post no me voy […]

xyz-Stars, #abp-activitat de creació d’una exposició de constel·lacions en 3D

Activitat d’aprenentatge de l’astronomia en primera persona seguint metodologies actives properes a l’#ABP. L’activitat proposa als alumnes elaborar una exposició sobre constel·lacions basada en maquetes de les constel·lacions en tres dimensions, amb l’objectiu de trencar la concepció errònia que les estrelles es troben totes a la mateixa distància, formant una cúpula i fer que l’alumnat […]

Solar System Pathway, #abp-activitat de creació d’una maqueta astronòmica urbana

Activitat d’aprenentatge de l’astronomia en primera persona seguint metodologies actives properes a l’#ABP. Es proposa a l’alumnat elaborar una maqueta urbana del sistema solar de 10 km d’allargada, en la que ubicaran els diferents cossos celests cadascun al lloc que pertocaria i indicant la mida que tindria, amb l’objectiu de percebre les proporcions reals dels […]

Astrono-Me, astronomia, #ABP i #ECBI

Astrono-Me és un recull d’activitats didàctiques que tenen per objectiu usar metodologies actives, el treball en primera persona i el conflicte cognitiu com a punt de partida per a treballar l’Astronomia a l’aula. El recull és disponible a: https://sites.google.com/site/astrono2me/home El conjunt d’activitats permet treballar diversos criteris d’avaluació del currículum d’ESO en base a projectes d’aprenentatge, […]

28 cosas extrañas que no sabías que te pasarían al meterte en el ABP (Aprendizaje Basado en Proyectos)

Tu pareja tiene pesadillas en las que su jefe decide organizar los puestos de trabajo por grupos de expertos. Te cuenta, entre enfadada y soñolienta, que a ella no le gusta el grupo que le ha tocado, com si tú tuvieras algo que ver. Tus hijos usan sin pudor palabrotas como “lluvia de ideas”, “consensuar” […]

Perquè treballar amb Controvèrsies Sòcio-Científiques i Recerca i Innovació Responsable

Les Jornades de Controvèrsia Sòcio-Científica i Recerca i Innovació Responsable. Ciències per a qüestionar i canviar el món. Pensar, comprendre, decidir. Revista Ciències (2015) 30, 29-31. J.Domènech-Casal, S. Lope. ACCÉS  a L’ARTICLE COMPLET EN OBERT Les controvèrsies sòcio-científiques i la recerca i innovació responsables constitueixen enfocaments educatius clau per a la formació d’una ciutadania crítica […]

Experiències d’aula i eines per a l’avaluació amb Controvèrsies Sòcio-Científiques

Experiències d’aula amb el treball amb Controvèrsies Sòcio-Científiques. Educació per al Desenvolupament i la Salut, Pseudociències i eines per a l’avaluació d’activitats. Revista Ciències (2015) 30, 32-38. J. Domènech-Casal, I. Marchán, Q. Vergara. ACCÉS a L’ARTICLE COMPLET EN OBERT Accés alternatiu Les controvèrsies sòcio-científiques (o CSC) i la Recerca i Innovació Responsables són contexts candidats […]

Eines per a dissenyar preguntes per avaluar habilitats científiques

Protocol TestingScienceSkills: una eina senzilla per a dissenyar preguntes d’examen per a l’avaluació de les habilitats científiques de l’alumnat. Revista Ciències (2015) 30, 20-28. Elisa Goytia, Isabel Besson, Jordi Domènech-Casal. ACCÉS a L’ARTICLE COMPLET EN OBERT Accés alternatiu El desenvolupament d’habilitats científiques necessita d’estratègies d’avaluació específiques i que siguin aplicables per al professorat. Es proposa […]