Jornades de Controvèrsia Sòcio-Científica i Recerca i Innovació Responsable

L’objectiu de les jornades és oferir al professorat de secundària una panoràmica sobre el treball amb Controvèrsies Sòcio-Científiques (CSC) i la Recerca i Innovació Responsable (RRI), aportant marcs didàctics i experiències d’aplicació directa a l’aula. Les jornades es constitueixen de ponències d’experts educatius de diferents àmbits (projectes d’innovació europeus, universitats, professors de secundària), amb l’objectiu […]

Contextos de indagación, Controversias y Cambio Climático

Contextos de indagación y controversias socio-científicas para la enseñanza del Cambio Climático. Enseñanza de las Ciencias de la Tierra (2014), 22(3), 267-276. J. Domènech-Casal. ACCESO AL ARTÍCULO COMPLETO EN ABIERTO Acceso alternativo El artículo propone una mirada a herramientas y actividades didácticas en torno al Cambio Climático desde la enseñanza de las ciencias basada en […]

Oklahoma i l’ADN. Ciència,Context,Ciutadania.Controvèrsia.

Fa uns mesos, en una Universitat d’Oklahoma, es va dur a terme un estudi en el que s’enquestava ciutadans a l’atzar en relació a diversos aspectes sobre l’etiquetatge dels aliments. Una de les preguntes era “Considera que s’hauria d’obligar per llei a que els aliments que contenen ADN ho facin constar a l’etiquetat?“. S’entén que […]

Projecte IndComp d’Avaluació per Competències Bàsiques

El projecte IndComp es va iniciar a partir del curs 2012-2013 amb l’objectiu inicial d’extreure de les notes de la llibreta de notes de diferents matèries o professors, una nota de cada alumne/a referida a cadascuna de les Competències Bàsiques (CC.BB.), no per matèries o activitats. El projecte es basa en un programa Calc d’accés […]

¡Se han perdido todos menos yo! …o la innovación como viaje compartido

No sé si tendréis presente la tercera de Indiana Jones (La última cruzada). Hay un momento en que el jovencísimo Indy aparece corriendo aturullado para darse cuenta de que ha desaparecido toda su compañía de boy-scouts. Uno esperaría la observación “Vaya, me he perdido, los habré dejado en algún momento del recorrido”. Pero no. La […]

BioGeo4ESO, itinerari d’un curs treballant per projectes

Quan vaig començar amb Chasing after Caminalcules, no pensava que la cosa aniria tant lluny. Però hi va anar. Hacking the Code i Gondwana Tales van venir al darrera. I Drug Research i Heredity ID tot seguit. Van anar apareixent nous projectes i una cosa va portar a l’altra, fins que el curs passat, arribant […]