<este artículo es una traducción doméstica del original en inglés, publicado por Ingvi H. Ómarsson. Parte del texto original ha sido adulterado para acercarlo a la realidad local, pero el texto mantiene el enfoque y tono del original. A veces, puedes decir algo interesante. Otras veces puedes ayudar a que algo interesante que ha dicho […]
Scientix, tecnologies i projectes europeus per a la innovació educativa STEM, presentada a la 12a Jornada de Tecnologia Educativa de la FEEC. Scientix és la comunitat europea de professorat (primària i secundària) d’educació en ciències, matemàtiques, enginyeria i tecnologia, promoguda per la Comissió Europea i gestionada per European Schoolnet, que inclou projectes i recursos educatius […]
Lo voy a escribir flojito, para que no se lea muy fuerte: nadie con un pie en el aula se va a leer los #&%!¿%… estándares de evaluación del nuevo currículum. No es que no “mole” eso de estandarizar. En términos de márketing, lo de estandarizar puede colar como mejorar. Es algo que se […]
L’activitat Eppur si muove parteix del seguiment de l’evolució de l’ombra d’un referent per a indagar sobre el sistema astronòmic Sol-Terra i els moviments de rotació i translació. L’activitat alimenta diversos referents contextuals (objectes, vocabulari, instal·lacions,..). Al llarg de l’activitat, amb l’ajut de diverses bastides didàctiques (lingüístiques, d’anàlisi de dades, d’articulació del discurs científic, d’avaluació) els alumnes […]
L’activitat Plantax està plantejada en forma de WebQuesta i té per objectiu que l’alumnat instrumentalitzi els criteris de classificació de les plantes sobre objectes reals. Orientada a cicle superior de primària i 1 ESO, l’activitat s’articula al voltant de diversos referents contextuals (termes i objectes) als que l’alumnat ha de donar sentit, indagant la seva […]
Estupenda sessió de formació d’en David Marsh el darrer 2 d’abril al curs Comenius organitzat per el CIREL/CESIRE que sacseja estereotips sobre el CLIL/AICLE. Important. Perquè el CLIL no és la proposta elitista que se’ns ven, on “es fa la matèria en anglès”. És un treball integrat per a TOTS els alumnes que connecta amb […]
Gondwana Tales: an inquiry approach to plate tectonics. Geophysical Research Abstracts (2014) Vol. 16, EGU2014-1673. Plate tectonics and its effects on the constitution of seas and continents are key models in science education. Fossil evidences are usually taught in demostrative key when Wegener’s discoverings about Pangea are introduced. In order to introduce inquiry-based science education […]
A veces sobra pan, y a veces sobra chocolate. Así ponía las cosas un anuncio de bollos de cacao que parecía haber resuelto el problema del desequilibrio entre la cantidad de pan y la de chocolate (un inciso: en mi caso, nunca sobró chocolate, siempre pan). Algo así me sucede cuando me lanzo a aventuras […]
Indagación en el aula mediante actividades manipulativas y mediadas por ordenador. Alambique, Didáctica de las Ciencias Experimentales (2014) 76, 17-27. J.Domènech. ACCESO AL ARTÍCULO COMPLETO EN ABIERTO Se presentan criterios para el desarrollo de actividades de Enseñanza de las Ciencias Basada en la Indagación (ECBI) y el uso de entornos TIC y contextos no formales […]
Projecte C3: construint un marc lingüístic per a la indagació al laboratori. IV Simposi Internacional sobre l’Ensenyament del Català (abril 2014) J. Domènech. DESCÀRREGA DE L’ARTICLE COMPLET EN OBERT: https://app.box.com/s/4f3bqob78c3nfsbpy4j4qfz94h6x2j41 En aquesta comunicació es descriu la via cognitivo-lingüística que proposa el projecte C3 per a l’ensenyament de les Ciències. Mitjançant l’ús de bastides didàctiques i […]