Aprenent a escriure i pensar al laboratori

Aprenent a escriure i pensar al laboratori. Revista Articles. Didàctica de la Llengua i de la Literatura (2013) 59, 95-100. J. Domènech. Accés a l’article complet en obert Pensar científicament requereix activar processos mentals com descriure o argumentar, que es poden associar a tipologies textuals concretes que es poden ensenyar. En aquest article s’hi descriu una […]

Problem list Ecology Dynamics

Llistat d’exercicis sobre dinàmica de poblacions, és una ampliació del temari de bio Geo de 4t, Inclou els models matemàtics exponencial, logístic i Lotka-Volterra per a depredador-presa (en format gràfic). En anglès. Exercicis amb les solucions, per a autocorrecció. Obrir per a descarregar:ecologydynamics

Indagant la Llei de Hooke

Pràctica d’indagació estructurada en la que els alumnes han de deduir la llei de Hooke mitjançant investigacions enlloc de comprovar-la. Obrir per a descarregar: DinàmicaHooke2

Competència científica i lectora a secundària. L’ús de textos a les classes de ciències.

La indagació no és cosa de microscopis. Com resumiríem el que ha de saber fer un científic? Una proposta: Extreure informació de diverses fonts i analitzar-la críticament per a prendre decisions, contrastant-la amb models científics, formular-se preguntes i generar hipòtesis. Empaquetar conceptes abstractes en termes científics i utilitzar arguments científics per a justificar conclusions. I […]

Mòduls SOR, una eina tutorial cap a l’autoregulació de l’alumnat

Módulos tutoriales SOR: Una herramienta para fomentar la autonomía y autorregulación del alumnado. Aula de Innovación Educativa (2012) 217, 61-66.  J.Domènech, M.Carné. Accés a l’article sencer en obert De vegades, la disciplina acaba menjant-se tota la tasca tutorial, i el tutor es troba sense eines, ni recursos per fer un seguiment acadèmic i emocional de […]

Tu, tot, tothom. Coneixement distribuït al LIEC.

Trobada de desembre, xerrada de Juli Palou i interessant debat. Només algunes pinzellades que vaig capir i guardar per no perdre-les, i que, com de costum en mi, no van al nucli de la xerrada ni en són un resum representatiu, sinò el que a mi m’ha cridat l’atenció: Cap de nosaltres sap res. Perquè […]

Ciències: espai col·laboratiu de treballs pràctics al laboratori.

EduWikiLab: la creació d’un espai col·laboratiu sobre treballs pràctics al laboratori i al taller. Revista Ciències (2012) 23, 15-20. I. Besson, J. Domènech, E. Goytia, N. Sánchez Accés a l’article sencer en obert Accés alternatiu L’article descriu la creació d’un espai col·laboratiu sobre treballs pràctics al laboratori i al taller  descriu l’experiència col·laborativa de diversos/ses professors/es al voltant […]

Matemàtiques incendiàries al grup de treball del CRP de Granollers

Deures? que cadascú faci els que necessiti. Notes? prendre nota cada dia sobre els alumnes, el seu interès, disposició a aprendre matemàtiques, emoció i estratègia. Començo així aquesta nota sobre la xerrada que va fer en Xavier Vilella dilluns passat al grup de treball de Matemàtica que coordina una amiga, la Mar. I resulta que […]