Com atendre la diversitat per dalt a les aules? Més enllà de les organitzacions de centre o les polítiques educatives: què pot fer el profe? Aquesta és la idea que vaig discutir a la presentació que vaig fer a les II Jornades TIC i Educació organitzades per la UdG i l’ICE Josep Pallach. Estratègies TAC per a la […]
Els passats divendres 19 i dissabte 20 vaig estar a les jornades organitzades per l’ICE Josep Pallach de la UdG. Xerrades molts interessants. Un petit format, i unes comunicacions revitalitzants. Reviso ara els apunts, i n’extrec alguns destil·lats personals de coses que m’han cridat l’atenció: -Les competències estan implícites en les metodologies (o les situacions didàctiques), […]
Publicat per Graó, amb el títol complet: Dinámicas colaborativas en el trabajo del profesorado. El paso del yo al nosotros. S. Antúnez, J. Bonals, CEIP SEAT Infantil, R.Cerdà, F.J. Fernández-Álvarez, T. Mauri, A. Muñoz, A. Olona, J. Rul, A. Sardans, A. Serrat, V .Tirado. Perquè treballar en equip a l’escola? Amb quina finalitat? Com? Aquestes […]
Jordi Domènech Casal jdomen44@xtec.cat @ jdomenechca Jordi Domènech Casal Jordi Domènech . . .
Més de 70 Mini-unitats didàctiques i activitats educatives per a la ESO en castellà i anglès. Actualment, s’ofereixen tots els materials corresponents a Ciències Socials, i a partir de l gener de 2012 s’oferiran també materials de Ciències Naturals. Plataforma creada en col·laboració amb José Luis Fierro. Cada Mini-unitat conté una introducció divulgativa, continguts atractius amb […]
Blog professional amb reflexions sobre la pràctica educativa i l’ensenyament de les ciències, recursos didàctics (bastides didàctiques, fulls d’exercicis, exàmens, pràctiques de laboratori, etc…) i condensats personals de jornades, lectures, cursos o converses en què participo. Dirigit a altres profes, amb la intenció que aquesta feina sigui més útil allí que en un pendrive. http://blogcienciesnaturals.wordpress.com/
Publicat per Graó, amb el títol: La investigación educativa como herramienta de formación del profesorado. Reflexión y experiencias de investigación educativa. de F Imbernón (coord). M.J. Alonso, M. Arandia, I. Cases, G.Cordero, J. Fernández, A. Revenga, P. Ruiz de Gauna. Una voluntat travessa aquesta obra: la de trencar el mur que separa la investigació de la praxis, […]
El curs, celebrat a Creta, ha esta organitzat per la institució d’innovació educativa Elligogermaniki Agogi y la Universidad de Creta, ha tractat aproximacions per a l’Ensenyament de les Ciències Basat en la indagació (ECBI). Altíssima qualitat dels formadors i recursos, hi han assistit professionals de l’educació d’un ample ventall de països, des de Finlàndia fins a Turquia, […]
Control sobre energia, treball i potència, treball amb diverses unitats, i diversos problemes tocant el principi de conservació de l’energia. Obrir per a Descarregar: Control energia
Sacudiendo el aula: una experiencia sísmica de colaboración entre profesores y divulgadores. Alambique, Didáctica de las Ciencias Experimentales (2012) 72, 84-91. Jordi Domènech, Jordi Díaz. Accés a l’article sencer en obert L’educació escolar es mou entre dues esferes: la formal (acadèmica, sol tenir lloc a l’escola) i la no formal (sol tenir lloc en contexts educatius més amplis: […]