Eines i Estratègies TAC d’atenció a la diversitat

Aquest és l’objectiu de les Jornades d’Inclusió Digital organitzades per el serveis Territorials del Maresme-Vallès Oriental, celebrades el 8 de juny de 2012. [slideshare id=13257058&doc=finestresmoodlemataro2012-120609024010-phpapp01] La meva ponència, titulada “Finestres Moodle, atenció a la diversitat per dalt i promoció de l’excel·lència “,  tracta de les possibilitats de les eines TAC per a atendre la diversitat […]

Més exàmens de Cinemàtica

Molt orientats a la interpretació de gràfics, ja que és un punt d’entrada més fàcil per l’alumnat a la temàtica. Obrir per a descarregar: ControlCinematica

Recensions de llibres Editorial Graó

Redacció de recensions de llibres sobre pedagogia i didàctica. Comentaris i condensats de les recensions són disponibles al meu blog, Pupitrelàndia: http://blogcienciesnaturals.wordpress.com/tag/recensions/ Per a Publicacions Editorial Graó, llibres i revistes de pedagogia.

Bastides per a escriure i pensar al laboratori

Dins una experiència d’escriptura al laboratori, he desenvolupat dues plantilles de suport, una per a redactar informes i una altra per a redactar articles científics. Es poden descarregar a: https://www.box.com/s/dzxuoaa5y243tbypufyx S’ha realitzat una enquesta entre l’alumnat i s’ha avaluat la utilitat d’aquestes eines per a promoure l’escriptura i la reflexió científica. Els resultats s’han publicat […]

Programa Finestres Moodle, atenció a la diversitat per dalt

El programa Finestres Moodle es dirigeix principalment (però no només) a l’alumnat d’altes capacitats, al que s’ofereixen activitats de síntesi de cada unitat, que suposen una ampliació de procediments (però no de continguts). Les activitats es fan de manera no presencial a través del Moodle, substitueixen altres activitats de síntesi, i compleixen requisits específics pel […]

Examen global cinemàtica i dinàmica

Es corresponen als continguts de cinemàtica i dinàmica de 2 ESO , molt ampliats. Examen amb tres nivells de diversitat, incloent suma de forces, gràfics i problemes. Obrir per a descarregar: ExamenCinematicaDinamica

Scaffolds (bastides didàctiques) per a presentacions orals

Aquestes bastides didàctiques són el resultat d’una experiència durant diversos cursos amb alumnes de 2 ESO. S’han generat diversos scaffolds sobre presentacions orals (rúbrica, model, plantilla) (http://www.box.com/s/8c2a29a0988603aa2456) i s’ha fet una enquesta a l’alumnat sobre la seva utilitat(http://www.box.com/s/4dcc211c3b755b32f7f8). Els scaffolds inclouen: Model: presentació oral que ha fet el professor. Es tracta d’una meta-presentació oral, on el professor fa […]

Arquímedes, banyadors i raons de semblança: empenyiment

En aquesta pràctica, partint de dades del món real (en particular, el banyador del nedador Michael Phelps), els alumnes descobreixen la naturalesa de la força d’empenyiment mitjançant la indagació, i n’han d’escriure un article científic. Aquesta activitat està actualment rebent modificacions, properament una nova versió. empenyiment

Wikis com a ePortfolios de l’alumnat i plataformes de col·laboració entre professorat

Plataformes i estratègies Wiki per a projectes col·laboratius entre professors i entre alumnes. Els casos d’EduWikiLab, LifeandEarthSciences i Projet Creuset. [slideshare id=12634051&doc=wikiskills-120421144805-phpapp01] Presentació realitzada al seminari WikiSkills Ensenyar i Aprendre amb Wikis: Oportunitats per al Treball Col·laboratiu, de l’ICE de la Universitat de Barcelona, abril 2012.

Subvenció Comenius-Grundtvig

Ajut 2012-1-ES1-COM02-46432 per assistir al Curs “BEST PRACTICES IN INQUIRY-BASED SCIENCE EDUCATION (IBSE): Hands-on Explorations and Observations Enhanced by Computational Thinking“, a Heraklion Creta, el juliol de 2012.