Pràctica: Construïm un termòmetre

En aquesta pràctica, els alumnes construeixen un termòmetre casolà i estableixen on es situarien els corresponents graus Celsius i Fahrenheit. La pràctica relaciona els conceptes de calor i dilatació i és bastant espectacular per als alumnes. Obrir per a Descarregar: Calor1Construïm un termòmetre

Control de factors de conversió

En aquest control hi vam incloure algunes preguntes fent servir un sistema de mesura d’unitats inventat per els alumnes, que tenia unitats com les pizquitas i els mogollones, totes elles amb correspondència amb els seus equivalents en el Sistema Internacional. Obrir per a descarregar  examenfactors

Creem una clau dicotòmica de roques

Estudiar memorísticament les característiques de les roques és una feina perduda: aprendre que existeixen característiques per a classificar-les i com podem classificar-les són habilitats que perduraran. Per això, proposem aquesta pràctica, on els alumnes desenvolupen una clau dicotòmica per a classificar diverses roques: claudicotomicaroques

Les plantes no tenen boca: per on menja, la planta?

En aquesta pràctica, veuràs l’escenari on es produeix una de les obres més importants per a la vida: la fotosíntesi. Descarrega el fitxer adjunt per a fer-la, et caldrà una fulla i materials per a microscopi. Descarrega el guió de la pràctica clicant aquí: alimentacioplanta

Mistery Boxes, indagació sobre magnituds i unitats

Activitat de laboratori, de tres sessions, per a fer que l’alumnat indagui sobre magnituds i unitats, i al mateix temps, millori la seva percepció de la naturalesa de la ciència i el mètode científic. Es tracta de construir cinc caixes idèntiques amb un objecte desconegut a l’interior i que l’alumnat n’hagi de descobrir tot el […]

Pràctica de reproducció sexual en plantes

Pràctica en la que els alumnes investiguen la formació del tub pol·línic i la morfologia de la flor. La pràctica inclou activitats de diversos tipus (manipulatives, dibuix, escriptura) i és una introducció a les activitats IBSE. Reproducció plantes 1

Finestres Moodle, diversitat per dalt i excel·lència

Ventanas Moodle, una estrategia para promover la excelencia. Cuadernos de Pedagogía (2012) 420, 36-39. Jordi Domènech Es fa difícil gestionar la diversitat a l’aula, i sovint, els alumnes amb més capacitats acaben quedant desatesos. Es descriu una experiència per a incidir en la promoció de l’excel·lència entre la diversitat per dalt mitjançant un model de quatre nodes: […]