Genes, memes y bits: el cómo y el porqué de cinco recursos web sobre genética. Revista Electrónica de Enseñanza de las Ciencias (2012) Vol. 11, Nº 1, 43-58 J. Domènech, I. Besson, M. Merlo, M. Puigcerver i M. T. Solé. Acceso al artículo completo en abierto La creació de recursos TAC suposa tenir en compte diverses coses: la […]
Pràctica d’investigació sobre els tropismes en la que els alumnes investiguen si les plantes tenen o no tropismes per factors inventats per ells (color verd, escalfor, magnetisme). Guió de la pràctica: Es mouen les plantes? En aquesta pràctica escriuràs un article d’investigació sobre el tema dels tropismes. Redactaràs l’article […]
Redacció i coordinació del projecte, concedit per la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) dins el marc d’ajuts a la divulgació científica. El projecte, titulat “Leyendo el libro de la vida: exposición virtual interactiva sobre el ADN y la genética”, té per objectiu la creació d’un Museu Virtual que inter-relacioni continguts divulgatius […]
Redacció i coordinació del projecte, concedit per l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca, del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat de Catalunya. El projecte, Titulat, “Llegint el llibre de la vida: un Museu Virtual viu per al ciutadà i l’escola” té per objectiu la traducció al català dels continguts divulgatius i didàctics del […]
Consultor científic i redactor per a l’actualització dels continguts de Zoologia i Ecologia de la Gran Enciclopèdia Catalana, publicada per el Grup Enciclopèdia Catalana. ISBNs: 84-412-1401-8 | 84-412-1406-9
Treball divulgatiu del cèlebre divulgador Eduard Punset en el que he participat com a consultor/editor científic. Les primeres pàgines del llibre ( publicat per l’Editorial Aguilar en col·laboració amb SmartPlanet a partir de continguts del programa Redes) són disponibles per a la consulta gratuïta. ISBN 978-84-663-2394-9
La bastida proposa que l’alumne exposi les seves expectatives de possibles resultats per a cada tractament de l’experiment que ha dissenyat i en dedueixi quines serien les conclusions dels diferents desenllaços possibles abans de fer l’experiment, per poder detectar experiments descontrol·lats o que no responen als objectius. És una manera de fer que la pregunta […]
Publicat a la revista Gaia en una versió resumida, tracta la base biològica de les emocions, fent un breu recorregut per alguns investigadors i fets de la vida quotidiana relacionats amb aquest tema. Cita completa: “De amores y de odios (y de miedos también): lo que se esconde detrás de la emoción“. Gaia-Revista Digital […]
Webtask de llengua francesa en la que l’alumnat fa servir els coneixements que ha adquirit per a construir un producte nou, la pàgina web d’un negoci. Accés: https://sites.google.com/a/xtec.cat/projet-creuset/
Webtask sobre neurobiologia creada a partir de diverses pràctiques de laboratori, dirigida a alumnes de 2-3 ESO. Accés: https://sites.google.com/a/xtec.cat/cyborg/