Towards the educational use of Virtual Museums

EDULEARN és un congrés internacional sobre noves tecnologies en educació al que he presentat una comunicació sobre les vies de transformació d’una eina divulgativa com els museus virtuals en una eina didàctica. [slideshare id=8545889&doc=jdomenechvmes2011-110708125115-phpapp02] La cita completa:  Towards the educational use of Virtual Museums. In: L. Gómez Chova, D. Martí Belenguer, A. López Martínez. EDULEARN11 […]

Les Webtask com a transformador TAC dels Museus Virtuals

WebTasks: cap a l’ús didàctic de museus virtuals com a recurs TAC. GUIX. Elements d’Acció Educativa (2012), 380, 48-52  Jordi Domènech Els Museus Virtuals són portals web on es divulga un tema a través de diferents formats. Malgrat el seu potencial educatiu, i la necessitat actual de recursos digitals, no s’aprofiten suficientment com a eina didàctica. L’article […]

De l’Excel·lència educativa (en singular) a les excel·lències educatives (en plural)

De l’Excel·lència a les excel·lències: una mirada inclusiva a l’èxit educatiu. Àmbits de Psicopedagogia (2011), 32, 41-48. E. Conesa, J. Domènech, F. Ginel, M. Morcillo. ACCÉS A L’ARTICLE SENCER Promoure l’excel·lència és exigir a cada alumne tot el que pot, mentre que donar atenció a la diversitat és donar a cada alumne tot el que necessita. Atenció a […]

Comunicació, Autoavaluació i Modelatge

Exprimiendo el dossier. CAMform, una herramienta útil para la gestión de los aprendizajes en la aula. Aula de Innovación Educativa (2011), 201, 63-66. Jordi Domènech, Marta Guillaumes, Julián Lobo DESCÀRREGA DE L’ARTICLE SENCER Aquests són els tres pilars sobre els que s’ha elaborat la fitxa CAM, un instrument de gestió dels aprenentatges a l’aula, al voltant del […]

Carta d’un caçador de metalls

Relat epistolar publicat a la revista Ictíneus, on descric de manera divulgativa les recerques que ens van conduir a descobrir que determinades Metal·lotioneïnes (proteines que capturen metalls del medi) contenien ions de sulfur en la seva estructura, una possibilitat fins aleshores desconeguda que obria nous horitzons en l’estudi de la funció d’aquestes proteïnes. Cita completa: […]

Projecte C3 (Creació del Coneixement Científic)

El projecte Creació del Coneixement Científic (C3) que impulso té per objectiu el desenvolupament de metaactivitats (activitats d’activitats) didàctiques de durada anual orientades a transmetre a l’alumnat la Naturalesa de la Ciència, en particular quins són els processos (hipòtesi, recerca, comunicació, publicació, congressos,…) per els quals es crea el coneixement científic. També es proposa la promoció […]

Grup Òliba de Museologia Virtual

Aquest grup de Museologia Virtual amb el que he treballat entre el 2007 i el 2011 forma part de l’Internet Interdisciplinary Institute, de la Universitat Oberta de Catalunya. La línia de treball que estem investigant són les fortaleses i debilitats dels Museus Virtuals com a eina didàctica. Més informació a: http://oliba.uoc.edu/content/view/33/36/lang,cat/

EduWikiLab

Aquest projecte que coordino des del curs 2011-2012 és un grup de treball de professorat de Ciències, Tecnologia i Matemàtiques, d’innovació i pràctica en ensenyament de les Ciències. El grup de treball s’ha dedicat a diverses temàtiques (pràctiques de laboratori, indagació en exàmens, oralitat a l’aula, vídeos a les ciències,…) seguint els interessos formatius dels […]

Cèl·lules mare cap a un present llunyà

Article publicat a la revista Mètode, constitueix un modest state of the art divulgatiu sobre la recerca en cèl·lules mare en el que hi aparèixen Aristòtil, Demòcrit, un desconcertant pictograma de 1858, Anaxàgoras, el monstre Hydra, Frankenstein, Hèrcules, i Adam i Eva, a més d’investigadors destacats del camp, com Juan Carlos Izpisúa, Juan Carlos Chachques […]