El paper de les narracions en els processos de canvi

“Hi havia una vegada…El paper de les narracions en els processos de canvi“. Xerrada feta a la trobada de persones coordinadores i formadores del Programa Magnet el 14 de febrer de 2023. A la xerrada es descriu el paper que tenen les narracions (individuals i col·lectives) en la consolidació de comunitats de canvi per a […]

Dissenyar i aplicar projectes a Secundària. Tipus i estratègies

Ponència “Dissenyar i aplicar projectes a Secundària. Tipus i estratègies” duta a terme el 9 de febrer de 2023  a les 18h (Accés lliure i obert) en el marc del cicle de conferències “El treball per projectes: compartim experiències” organitzat per Docents.cat. El disseny de propostes ABP implica definir escenaris d’aprenentatge en els que el […]

Situacions d’aprenentatge: Tipus i com dissenyar-les

Ponència “Situacions d’aprenentatge: Tipus i com dissenyar-les” duta a terme al Col·legi de Llicenciats de Barcelona, el 27 de gener de 2023, dins les jornades “Eines per al desplegament curricular“. Es presenten elements definitoris de les situacions d’aprenentatge (Escenari, Demanda i Contingut) i es proposen diversos tipus de Situacions, amb exemples aplicats a l’aula i […]

Una invitació al Brutalisme Educatiu

Vaig descobrir fa unes setmanes que existeix una corrent estètica en arquitectura anomenada Brutalisme. Entre d’altres particularitats en té una que em va cridar molt l’atenció: els edificis del brutalisme fan un esforç en que es vegin les estructures. Les bigues, els canals de ventilació, els suports,…no només no s’amaguen, sinó que hi ha una […]

16 proyectos ABP-STEM: Itinerarios Minerva y Sarasvati

16 propuestas ABP-STEM y marcos prácticos para el aula. Los itinerarios Minerva y Sarasvati. Revista UNO, 98, 64-71. Jordi Domènech-Casal Acceso al artículo Acceso alternativo al artículo EN ABIERTO  El despliegue STEM y su concreción en actividades ABP supone un reto en lo referente al desarrollo de prácticas científicas y la conexión curricular. Se describen […]

Col·loqui: Fer servir la llengua per ensenyar a pensar Ciències

Sessió de conferència/col·loqui per establir ponts entre l’ensenyament de les Ciències i el de la Llengua. La sessió tindrà lloc el 13 de desembre a les 18h a l’Institut Marta Estrada (Granollers). Està especialment dirigida a professorat de Ciències i Llengua, però és oberta a tothom. L’assistència és lliure però cal haver-se inscrit al formulari […]

Discurs #HeVenidoaHablardeMi Libro

Comparteixo aquí el petit discurs que he fet avui, dimarts 15 de novembre, a la presentació del meu llibre “Mueve la lengua, que el cerebro te seguirá: 75 acciones lingüísticas para enseñar a pensar ciencias“, que s’ha fet al Col·legi Oficial de Llicenciats, a Barcelona, amb l’acompanyament de Cinta Vidal (cap d’edicions de Graó), Neus […]

Mueve la Lengua, que el cerebro te seguirá. 75 acciones lingüísticas para enseñar a pensar Ciencias

Mueve la Lengua, que el cerebro te seguirá. 75 acciones lingüísticas para enseñar a pensar Ciencias Editorial Graó: Barcelona. Jordi Domènech Casal. 2022. Este libro enfoca de manera práctica, a partir de 34 actividades aplicadas en las aulas de secundaria (y lo que ocurrió al aplicarlas) cómo podemos usar herramientas lingüísticas para promover los tipos […]