La Universitat de Barcelona està implementant un sistema de gestió documental electrònica tant per a procediments nous com per als ja existents (continuum), i alhora gestiona el sistema tradicional d’arxiu en paper (cicle de vida) per a aquells procediments que encara no han estat migrats a l’entorn electrònic.
Ambdós sistemes compten amb aplicacions informàtiques i fonts d’informació i dades. Mentre que el sistema de gestió documental electrònica està dissenyat per funcionar “des del disseny” —és a dir, quan es crea o es rep la informació, documentació o registre, ja conté tota la descripció arxivística necessària per contextualitzar-lo (metadades) i permetre’n la gestió des de l’inici—, el sistema analògic genera descripcions arxivístiques tradicionals elaborades pels propis arxivers.
L’objectiu d’aquesta presentació és mostrar com gestionem aquestes fonts d’informació i dades, com es curen per garantir-ne l’autenticitat, integritat i fiabilitat, i com s’utilitzen en quadres de comandament que permeten una visió única i integral del sistema de gestió documental de la universitat, independentment del sistema que els hagi generat.