Microxerrada 2024
#

L’aigua va ser un element vital i central en la vida dels antics egipcis. Aquesta civilització va florir en un entorn desafiant, on l’aigua va desenvolupar rols fonamentals en múltiples aspectes de la seva societat, economia, cultura i religió. Però, com podem submergir-nos en el fascinant món de la cultura de l’aigua en l’Antic Egipte?
Des de l’Institut d’Estudis del Pròxim Orient Antic de la Universitat Autònoma de Barcelona (IEPOA-UAB), estem investigant el lèxic relacionat amb l’aigua en els textos egipcis antics per descobrir quina informació ens proporcionen els jeroglífics sobre la gestió i la cultura de l’aigua en una societat remota de fa 3000 anys. Ens parlen sobre les estratègies d’abastiment, les estructures socials, la legislació, les pràctiques religioses i les expressions simbòliques entorn de l’aigua? Quines lliçons podem aprendre per comprendre les estratègies de sostenibilitat i els mecanismes de resiliència de les antigues comunitats egípcies, especialment davant dels desafiaments actuals relacionats amb la crisi de l’aigua? Desxifrem-ho plegats!

Roser Marsal
Departament de Ciències de l’Antiguitat i de l’Edat Mitjana, UAB