Pel que fa els ítems del Document marc (recollits en aquest recurs en línia), es tracta d’un document marc de la Universitat i, per tant, cal aplicar-lo obligatòriament en les comunicacions institucionals. És, també, el document a partir del qual s’adaptarà i es regirà la nomenclatura oficial de la universitat, gestionada per l’Oficina de Coordinació Institucional i supervisada per la Secretaria General.

El Document marc per a una nomenclatura universitària de la UAB està obert a propostes de millora, de modificació i d’ampliació, les quals hauran de tenir el vistiplau del Servei de Llengües de la UAB, que és l’òrgan encarregat de validar lingüísticament les formes que conté el document.

Aquest projecte és la continuació lògica d’un document més general desenvolupat pel Grup Interuniversitari de Nomenclatura en Anglès (GINA) sota els auspicis de la Xarxa Vives d’Universitats, el qual està integrat pels tècnics lingüístics de les diverses universitats catalanes. El Servei de Llengües de la UAB ha dut el projecte més enllà i ha adaptat i modificat els termes perquè reflecteixin les circumstàncies i necessitats específiques de la UAB. El propòsit fonamental del document és subministrar un conjunt de termes coherent que es puguin utilitzar immediatament a totes les àrees de la universitat en les quals calgui comunicar-se en anglès o en castellà. Atès que és un document marc per a l’establiment d’una nomenclatura completa de la UAB, cal remarcar que en aquest punt del procés la llista de termes no pretén ser exhaustiva ni definitiva, sinó que obre la via per a la continuació del projecte.

left_arrow_green Info & Enllaços