L’editor de text del gestor de continguts permet aplicar diferents estils per ajudar a que el contingut sigui més atractiu i entenedor. Aquests estils permeten, d’una manera senzilla, marcar textos com a títols o subtítols, destacar un avís o posar un format de botó en enllaços. I tot sense haver de tocar el codi!
Primer de tot començarem amb un avís: quan copiem i enganxem textos des del word, el gestor de continguts només manté els format de les negretes, les cursives i els enllaços. No es poden enganxar taules ni imatges perquè aquesta pràctica repercuteix negativament en l’accessibilitat.
Si el nostre text no té cap d’aquests elements el comportament ideal després d’enganxar el text en el gestor seria que el seleccionéssim i preméssim el botó d’esborrar format:

O bé, que l’acció d’enganxar el text es faci prement la combinació de tecles Control+Shit+V.
Els nous estils
Per poder arribar al nivell d’accessibilitat que s’exigeix a la UAB per llei hem de canviar algunes maneres d’editar els continguts. Per tal de posar-ho fàcil, hem creat uns estils nous en l’editor de text del gestor. Els podreu trobar en el desplegable següent:

Títols i subtítols
Els títols no s’han de fer amb la negreta. Si hem de dividir un text en diferents apartats amb els seus títols corresponents seleccionarem l’estil “Títol”. Igualment, si resulta que la informació encara s’ha de dividir més emprarem el “Subtítol”. La visualització serà la següent:

Cal tenir present que els títols han de seguir una jerarquia. No es pot fer servir l’estil “Subtitol” si abans no s’ha fet servir un “Títol”.
Missatges destacats
De vegades convé resaltar informacions a la pàgina perquè són importants o perquè hi ha hagut un canvi. Donat que hi ha moltes maneres de fer-ho però no totes són accessibles, s’han dissenyat 5 tipus de missatges destacats. Aquests resalten el text de manera diferent segons la nostra finalitat. A continuació podeu veure un exemple de cadascun:

Els missatges destacats sempre han de ser breus. Convé no abusar-ne ni emprar-lo per “donar color” a la pàgina ja que llavors perdrà la funció principal per la qual s’ha dissenyat.
Botons en enllaços
Es pot posar un format de botó en els enllaços que criden a l’acció. Abans d’emocionar-nos, cal distingir que hi ha diferents tipus d’enllaços:
- Enllaços informatius: enllacen a una web externa o a un document. No cal donar-los un format especial.
- Enllaços que conviden a fer una acció: com ara emplenar un formulari o visualitzar un vídeo. Són els d’aquest tipus els que poden ser interessants que destaquin a la pàgina.
Per poder fer servir l’estil de botó, prèviament s’ha de fer l’enllaç. Si intenteu posar el format en un text que encara no tingui l’enllaç, el gestor de continguts us ho impedirà.
Els 3 tipus de botons que tenim són:

Paràgrafs amb una separació més reduïda
Des del punt de vista de l’accessibilitat, un text s’ha de separar en paràgrafs i hem d’evitar fer salts de línia senzills. A vegades hi ha tipus d’informació que s’entenen millor si la separació entre línies és més reduïda. Per aquests casos, disposeu dels estils següents:
Paràgraf no espaiat
Redueix la separació entre línies sense afegir cap format més. Recomanable per fer-ho servir com a agrupació de conceptes bàsics com els de l’exemple següent:

Adreça
El farem servir quan donem informació de contacte en un camp de text. Recordeu per això, que a totes les pàgines podem associar un mòdul de contacte en el menú de la dreta. La visualització de l’estil adreça serà de la manera següent:

Peu de foto
El farem servir quan haguem hagut d’inserir una imatge enmig del text i haguem de proporcionar una informació addicional com ara les persones que hi surten o qui és l’autor de la fotografia. Exemple:

Entradeta
Estil que farem servir si volem fer servir un resum de contingut de la pàgina a l’inici d’aquesta. Exemple:
El Treball de Final de Grau (TFG) i el Treball de Final de Màster (TFM) són assignatures obligatòries que representen la culminació dels estudis de cada titulació. Aquests treballs permeten a l’estudiantat demostrar, de manera integrada, els coneixements, competències i habilitats adquirides al llarg del seu itinerari formatiu.
Aquests estils s’han de fer servir per la finalitat per la qual han estat dissenyats i no amb criteris subjectius. Si teniu alguna necessitat concreta que no sabeu com canalitzar, feu-nos-la arribar mitjançant el formulari de consultes i us donarem resposta.