El documental “Controvèrsia a l’aula”, en el que participen algunxs Amix Crítix – i de forma destacada Mireia Mas i Nerea Huertas – ha rebut el Premi de Civisme Serra i Moret al millor Treball Pedagògic 2023.

El documental  té per objectiu principal aportar eines al professorat per animar-lo a dinamitzar diàlegs controvertits a l’aula. Neix de la necessitat de conviure en la diversitat de persones, col·lectius i punts de vista que conformen la societat catalana contemporània.

Amb una duració de 55 minuts, ha estat gravat a l’escola Torres Jonama de Palafrugell i a l’IES Ca N’Oriac de Sabadell l’any 2022. Forma part d’una sèrie d’audiovisuals realitzats per Fora de Quadre i l’Escola de Cultura de Pau amb el suport de l’ACCD.

El documental es va estrenar al DOC’s de betevé el 7 de juliol de 2023, i s’ha emès per la xarxa de televisions locals.