Anàlisi de la conversa aplicada a l’estudi de l’adquisició de llengües – part 1
jornades||01/26/2012
El Dr. Numa Markee, de la Universitat of Illinois Urbana-Champaign imparteix una classe sobre l’anàlisi de la conversa aplicada a l’estudi de l’adquisició de llengües. És convidat al programa del màster de Recerca en Didàctica de la Llengua i la Literatura, i ha impartit la classe com a part del mòdul de Didàctica de la Llengua i Literatura Orals (coordinada per la Dra. Melinda Dooly, UAB).
Podeu veure la segona part de la classe en el següent enllaç.
Language Learning and Teaching as Social Interaction
jornades||01/24/2012
Conferència del Dr. Numa Markee, de la Universitat of Illinois Urbana-Champaign, que parla sobre el tema de l’anàlisi d’aprenentatge de llengües des d’una perspectiva de la interacció durant el procés, així com, de la seva metodologia innovadora de seguiment del comportament d’aprenentatge de llengües (learning behaviour tracking).
jornades||12/23/2011
Deslligar l’art de l’experiència humana, de la vida, de l’experiència individual de cada alumne, és renunciar al més interessant del seu potencial creatiu. L’art és una bona eina per ensenyar a mirar amb creativitat i intel·ligència, per ensenyar a sentir i a pensar, a valorar, a fer preguntes, a mirar d’entendre el món… Entenem que l’ensenyament artístic no es pot confondre amb fer treballs manuals, ni tampoc amb l’estudi d’un repertori d’obres i estils artístics desvinculant-los de la vida dels que els feien i miraven. Per a nosaltres ensenyar art és proposar-lo com a vivència, i no com una simple informació.
Conferència donada per Fernando González, Llicenciat en Belles Arts. Pintor i professor de l’àrea d’Educació Visual i Plàstica a Educació Primària.
De la mirada d’aula a la mirada d’escola
jornades||12/07/2011
Anna Garcia, directora i Virtu Justicia cap d’estudis de l’Escola Can Montllor de Terrassa, escola de nova creació, reflexionen i comparteixen amb nosaltres sobre els trets que consideren fonamentals a l’hora de crear aquesta escola nova. Veuen que hi ha tres grans agents implicats: l’escola com a institució, els infants i les famílies i els mestres. I en cadascun dels casos posen l’accent principal en l’acolliment i la participació. Dirigida a estudiants de 3r de Grau i a tutors del pràcticum III Obert a tot el professorat d’Educació Infantil
El dia a dia a l’escola bressol – 2a part
jornades||11/16/2011
Segona part de la conferència “El dia a dia de l’escola bressol”.
Rosa Maria Pellisser, directora de l’Escola Bressol “Els Daus” de Cardedeu, ens transporta al dia a dia de l’escola bressol endinsant-nos en la importància de la relació amb les famílies, les propostes educatives i els racons. El projecte educatiu de l’escola es mostra a través de les fotografies per tal d’evidenciar tots els matisos que hi ha darrera de cada acció, actitud o proposta que es treballa a l’escola.
Podeu veure la primera part d’aquesta conferència al següent enllaç.
El dia a dia a l’escola bressol – 1a part
jornades||11/16/2011
Rosa Maria Pellisser, directora de l’Escola Bressol “Els Daus” de Cardedeu, ens transporta al dia a dia de l’escola bressol endinsant-nos en la importància de la relació amb les famílies, les propostes educatives i els racons. El projecte educatiu de l’escola es mostra a través de les fotografies per tal d’evidenciar tots els matisos que hi ha darrera de cada acció, actitud o proposta que es treballa a l’escola.
Podeu veure la segona part d’aquesta conferència al següent enllaç.
Imatges i sons en extinció, a la Panera, Centre d’Art Contemporani de Lleida
jornades||11/14/2011
Primera part de la conferència de les coordinadores Roser Sanjuan i Helena Ayuso del Servei Educatiu del Centre D’Art Contemporani “La Panera de Lleida”.
La conferència girarà entorn a l’exposició “Imatges i sons en extinció” realitzada entre l’octubre de 1990 i el gener de 1991: un projecte artístic interdisciplinar entre músics i artistes plàstics. Ens parlen de com van plantejar i realitzar, des dels Serveis Educatius, les diferents propostes didàctiques per a treballar amb les escoles i quins van ser els plantejaments del Dossier Educatiu que van elaborar.
Per a més informació podeu consultar http://www.lapanera.cat
jornades||11/14/2011
L’equip d’A Bao A Qu ens presenta Cinema en curs, un projecte de pedagogia del cinema a classes de primària i secundària. Els tallers els porten a terme conjuntament els docents i un professional del cinema. Al llarg de tot el curs els alumnes desenvolupen diferents pràctiques de creació cinematogràfica i fotogràfica, i l’últim trimestre realitzen un curtmetratge entre tota la classe. També es presenten altres activitats i projectes de l’associació, amb especial atenció al procés creatiu i propostes de treball que poden donar forma a una unitat didàctica.A càrrec de Núria Aidelman.
Vida y mundos de ficción de Ana María Matute
jornades||10/31/2011
L’escriptora Ana María Matute ha realitzat a la Facultat de Lletres la conferència ‘Vida y mundos de ficción‘, en la que parla dels seus orígens com escriptora adolescent i recorda a antics amics.
Conferència organitzada des del departament de Filologia Espanyola el dia 24 d’octubre del 2011 a l’auditori de la Facultat de Filosofia i Lletres.
Presentació per part de la Sra. Mª Paz Ortuño i del Sr. Fernando Valls, professors del departament de Filologia Espanyola de la UAB.
Participació, animació i intervenció socioeducativa
jornades||06/01/2005
El Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social de la Facultat de Ciències de l’Educació va organitzar a l’any 2005 el 1r Congrés Internacional i Interdisciplinar Socio-educativo amb el títol de “Participació, Animació i Intervenció“. El congrés es va realitzar a la sala d’actes de l’Hotel Campus de la UAB els dires 21, 22 i 23 de novembre.
Programa del congrés.
DIA 21
Presentació a càrrec del professor Xavier Úcar
Conferència inaugural del Sr. Enrique Leff amb el nom “Complejidad, Racionalidad Ambiental y Diálogo de Saberes“.
DIA 22
Taula rodona moderada pel periodista Marcel Gorgori i formada per les ponències de:
Vicente Garrido “La moderna intervención preventiva en delincuencia“.
Cesare Bernardini “L’intervento socio-educativo“.
Santiago Vidal “Intervención social en el ámbito de la justicia.
Anna Berga “La intervenció social: de la urgència per la solució al repte de la redefinició dels problemes“.
DIA 22 Tarda
Taula rodona moderada pel periodista Josep Maria Deu i formada per les ponències de:
José Antonio Caride“Construir culturas, desarrollar comunidades, una tarea pedagógico-social.
Jean Claude Gillet “Les metamorphoses de l’animation et des animateurs“.
Maria José Aguilar “Dinamización, acción sociocultural y desarrollo comunitario: Convergencias, divergencias y retos de futuro“.
Marisa Ros “El reto de la intervención comunitaria en salud“.
DIA 23
Jaume Trilla “La participación social de los niños. Los consejos infantiles“.
Ferran Cases “La participació social de la infància“.
Rene Benedit “La participació dels joves“.
Eva Fernández “La participació de la ciutadania“.