Companyes i companys,
L’any 2012 es va aprovar en Consell de Govern el Pla de Prevenció de la UAB com a eina per a integrar l’activitat preventiva dins l’empresa.
Aquest Pla l’han de conèixer tots els nivells jeràrquics i tot el personal de la UAB per tal de vetllar pel benestar físic, psíquic i social de totes les persones que integren la comunitat universitària.
Des d’aleshores s’han portat a terme moltes accions i decisions, amb la implicació de l’ Àrea de Prevenció i Assistència, l’equip de gerència i les delegades i delegats de prevenció .
Des de fa anys, els diversos equips de govern i gerencials UAB, porten incomplint de manera reiterada, les resolucions i instruccions derivades de l’acompliment de l’activitat preventiva de tot el personal de la UAB, posant en risc el treball i la salut de les persones treballadores.
El més greu es que arrosseguem des de fa temps una manca de diàleg, eines i solucions efectives als diversos problemes existents, així com l’acompliment i seguiment de les mesures sol·licitades en els diferents informes derivats de l’activitat preventiva.
Les delegades de prevenció del Comitè d’empresa i de la Junta, i les membres electes d’ambdós organismes, han traslladat a la gerència aquesta situació en múltiples ocasions, sense obtenir-ne una resposta o un canvi de rumb satisfactori.
És per tot això, que un cop més hem denunciat davant la Inspecció de Treball una sèrie de mesures que podeu llegir fent clic aquí.
Esperem que la Inspecció de Treball actuí amb diligència i celeritat, per què obligui a l’Equip de Govern i a la gerència, a resoldre el més aviat possible, tots els incompliments que posen en risc la salut de les treballadores i treballadors de la UAB.
Us seguirem informant
Salut!
Delegades de prevenció de la Junta i Comitè de PAS