Companyes i companys,

Ens posem en contacte amb tots vosaltres per fer-vos un resum de la situació que té al davant la Comissió de Seguiment de Capítol VI.

Primer de tot, fem una mica de memòria: el desembre de 2018 el Comitè d’Empresa va signar un acord amb gerència per a la regularització del personal laboral no fix. Entre d’altres punts, aquest acord recollia l’estudi de tots el llocs de treball, i ho feia en dues tandes diferenciades cronològicament. Primer es faria l’anàlisi dels llocs de treball finançats amb pressupost 100% o 75% UAB (finançament genèric) i es duria a terme entre 2019 i 2020 i amb efectes retributius retroactius amb data 01 de gener de 2020. En una segona fase, es faria l’anàlisi del col·lectiu finançat amb pressupost específic també anomenat Capítol VI del 0% UAB. Aquest anàlisi havia de finalitzar com a molt tard el 2022, amb efectes retributius retroactius amb data 01 de gener de 2022.

Aquest anàlisi de llocs de treball es va pactar fer-ho en dues fases per qüestió de limitació de recursos humans i econòmics de la UAB. Aquest fraccionament facilitava a la Unitat d’Anàlisi d’Estructures l’estudi d’un gruix molt important de llocs de treball i, alhora, deixava temps a l’Àrea de Gestió de Persones per a planificar el pagament de les reclassificacions.

La primera tongada d’anàlisis va concloure l’any passat (tard) i amb moltes deficiències. No es va permetre als representats legals de les persones treballadores l’accés a tota la informació relativa al procés d’anàlisi fins que aquests no van acabar. Fins i tot aleshores, gerència es va negar a facilitar els documents claus que permetrien als agents socials relacionar les tasques dutes a termes pels treballadors amb la categoria atorgada fruit de l’anàlisi. Gerència es va negar a la petició dels membres de la Comissió de Seguiment de l’acord de no tancar els anàlisis fins que ambdues parts estiguessin d’acord. Gerència es va negar a obrir una fase de reclamacions on el treballador pogués fer un requeriment vinculant i es va treure de la màniga les “sessions de retorn”, on el treballador no té pràcticament l’oportunitat de parlar, encara menys de canviar el resultat de l’anàlisi.

Ara, tornant al present, ens trobem davant una negativa total per part de gerència a analitzar a la segona part del col·lectiu. El gerent i el vicegerent de Persones de la UAB han decidit unilateralment que per assignar un grup laboral i un complement del lloc de treball es parlarà amb el/la cap intermedi i/o final, per decidir quin és l’encaix contractual segons l’estructura organitzativa de la UAB; és a dir: no es farà un anàlisi individualitzat del lloc de treball, ni es parlarà amb la persona treballadora sobre les funcions i/o tasques que realitza per tal de definir les condicions laborals d’aquesta. Un greuge comparatiu amb la resta de persones treballadores de la Universitat. Segons la UAB, la paraula “analitzar” és diferent segons el teu tipus de finançament.

Per tant, davant l‘incompliment de part d’un acord signat per ambdues parts, el Comitè d’Empresa del PAS laboral de la UAB ha presentat una denuncia davant de la Inspecció de Treball de Catalunya.

Us seguirem informant

Salut, Força i Lluita!

 

Comitè d’Empresa del PAS