Observació des de la Simulació (1/2)
Es presenta la Simulació com a metodologia d’aprenentatge, formant part del vídeo ‘Observació des de la Simulació, situant a l’investigador/a en una metodologia d’aprenentatge específics per vincular l’observació més endavant.
Observació des de la Simulació (2/2)
Es presenta la Observació com a tècnica de recerca directa, formant part del vídeo ‘Observació des de la Simulació’, oferint informació de concreta de l’observació com a eina de recollida de dades sistemàtica i objectiva.
El Cuestionario
El recurs és una síntesi detallada del procés de disseny i validació d’un qüestionari.
Com validar un instrument d’avaluació?
L’objectiu del present treball es mostrar un exemple de validació d’un instrument per a l’avaluació de la competència de treball en equip, fent servir la tesi doctoral com a exemple del procés a seguir.
Operacionalització de conceptes i variables
Malgrat el canvi paradigmàtic en les tendències investigadores en l’àmbit de les ciències socials, el mesurament en aquesta àrea encara continua sent extensiu, això troba justificació tant per la naturalesa d’algunes problemàtiques, les finalitats de l’estudi, i fins i tot per tradició. Aquest article, treballa els conceptes més importants dins del procés de Operacionalització de conceptes/variables, així, s’exposa la seva importància, utilitat, definició i procés d’elaboració. Es tracta d’un material de tall pedagògic que intenta servir de referència per a identificar quan s’ha de realitzar i com fer-la.
Técnica Delphi
El mètode Delphi és una tècnica de recollida d’informació que permet obtenir l’opinió d’un grup d’experts a través de la consulta reiterada. Aquesta tècnica, de caràcter qualitatiu, és recomanable quan no es disposa d’informació suficient per a la presa de decisions o és necessari, per a la nostra investigació, recollir opinions consensuades i representatives d’un col·lectiu d’individus. En aquest article es descriuen les característiques principals de la tècnica i es detalla el procés de consultes reiterades en l’aplicació de la tècnica.