Com elaborar el Treball Final de Grau

Què és el TFG? Com afrontar amb èxit el meu Treball de Final de Grau? Per on començar? Aquesta presentació de la Dra. Patricia Olmos s’estableix com a punt de partida d’un procés de treball que vol donar unes pautes bàsiques entorn al TFG, tractant de guiar el procés de desenvolupament del mateix.

CATALÀ enlightened

Errores comunes en la realización del TFG

En el vídeo s’exposen els errors comuns que podem cometre en la realització del treball final de grau i/o treball final de màster. Es comenta cadascun dels apartats que ha de tenir el treball; així com també els aspectes valorats de cadascun d’ells.

ESPAÑOL enlightened

APA 7th Style – Sample papers

En la web es poden trobar, entre d’altres, exemples de textos escrits seguint el format APA en la seva 7ena edició.

ENGLISH enlightened

Checklist for manuscripts

Es tracta d’un recurs en format check-list en el que es repassen diferents aspectes implicats en la redacció d’un text acadèmic. En aquest, hi ha aspectes de preparació i de re-enviament en el cas de revistes científiques.

ENGLISH enlightenedenlightened

La escritura académica

La producció de textos escrits és una de les tasques fonamentals en les institucions acadèmiques. Serveix per a la transferència de coneixement, per a la integració dels nous membres acadèmics en les respectives comunitats discursives i per entendre millor els temes sobre els quals es treballa. Donat l’efecte clarificador i organitzador que té l’escriptura, convé que la redacció sigui part del procés de recerca i no només una activitat que es realitza un cop acabada aquesta. En aquest treball s’aborda de manera pràctica i senzilla els processos de redacció i publicació, i es presenten els aspectes generals del procés de redacció en qualsevol domini de coneixement.

ESPAÑOL enlightened

Twitter Women’s Tips on Academic Writing: A Female Response to Gioia’s Rules of the Game

Aquest article, pensat en un esperit de bon humor, ofereix una crítica a un article de Gioia sobre com publicar-se. Ofereix algunes recomanacions addicionals que destaquen la importància de la reflexió, la col·laboració, l’acceptació de l’ambigüitat, l’atenció al públic i el context i l’alimentació del jo i dels altres.

ENGLISH enlightenedenlightenedenlightened

Qui sóc jo? bones pràctiques per al posicionament de la recerca

Sabeu quina és l’extensió ideal d’un títol? Com escolliu la millor revista del vostre àmbit? Què feu una vegada teniu l’article acabat? I un cop la revista l’ha publicat? Quins perfils de xarxes socials teniu generats? La llista de preguntes podria ser molt més llarga i en l’era de la ciència oberta la publicació és l’inici del camí a recórrer, per tal de retornar el coneixement a la ciutadania. Per fer-ho possible, tenir un bon posicionament de la nostra recerca és clau per incrementar la visibilitat.

CATALÀ enlightenedenlightenedenlightened

Publicació científica i Avaluació de la recerca

Presentació sobre l’accés obert i com publicar en accés obert i sobre els indicadors i eines d’avaluació de la recerca adreçada als estudiants de doctorat. Els continguts són: (1) Publicació científica i publicar en accés obert; (2) L’accés obert: què és, beneficis i marc legal; (3) Els drets d’autor; i (4) Avaluació de la recerca: eines i indicadors.

CATALÀ enlightenedenlightenedenlightened

Writing the Empirical Journal Article

L’objectiu del present article és explicar com escriure un article científic en anglès tenint en compte les exigències de les revistes científiques.

ENGLISH enlightenedenlightenedenlightened