La recerca es desenvolupa a través de tres línies bàsiques:
Línia 1. Cossos i subjectivitats contemporànies. Definicions que transformen el concepte de gènere, explorant subjectivitats no antropocèntriques, cossos tecnològics, algorismes de memòria i metodologies “de gènere”. La línia 1, que va més enllà de les ontologies biològiques i les epistemologies feministes, també estudia el subjecte no humà, el feminicidi i la construcció del subjecte col·lectiu i social.
Línia 2. Estudis literaris i culturals: Cossos i Corpus. Recupera la producció abandonada d’escriptura femenina per modificar el cànon de valor intel·lectual atribuït a la producció cultural femenina, concretament durant l’època de la primera modernitat. L’enfocament historiogràfic ens permet crear genealogies de coneixement, modificar ontologies i comprendre les construccions socials de l’individu i de l’ésser col·lectiu. Això està contribuint a una “revolució silenciosa” en la producció europea creada per les dones, una presa del centre i dels marges, amb la recuperació de textualitats d’autores mai estudiades per quedar circumscrites a gèneres literaris menyspreats.
Un altre dels grans eixos dins d’aquesta línia són els gèneres de ficció i la literatura fantàstica, que segueix demostrant la seva capacitat d’interrogació crítica i transformació d’un gènere que desafia la societat contemporània: la construcció d’imaginaris col·lectius, així com les digressions del cos i les seves monstruositats.
Línia 3. Cos i subjectes sexuals. Inicialment emmarcats dins dels estudis queer però ràpidament superats per les aportacions originals del propi grup, amb publicacions com La autoría en escena o Corpus Auctoris, han permès plasmar aquesta perspectiva en una línia de recerca actual sobre la construcció d’arxius i contraarxius de la memòria sexual, tant del testimoni individual com del seu pes social. La temàtica de la memòria sexual, concretament la construïda a partir dels marges dels models predominants de masculinitat també participen en aquesta línia de recerca.