Davant de l’allau de crítiques, el Ministeri d’Universitats ha suspès temporalment el projecte que regula els requisits de formació per ser mestre d’infantil/primària.

CSIF havia demanat que es retirés el projecte per aspectes relacionats a les matèries i el futur del professor d’infantil/primària, no pas al predomini aclaparador de les assignatures de pedagogia i didàctica general amb reducció significativa de les didàctiques específiques, i atès que és un tema que involucra tot el Sistema Educatiu, és necessari un Pacte d’Estat i un Estatut Docent.

A més, el Ministeri d’Universitats té altres fronts oberts amb l’oposició del sistema universitari:

1r) Reial Decret per a l’accés a la Universitat que ha rebut les crítiques de les universitats públiques dels 17 districtes universitaris de l’estat ja que “compromet la viabilitat de les proves i els processos d’admissió”.

2n) Llei que regula els Ensenyaments Artístics: davant l’aprovació de la llei que regula els Ensenyaments Artístics, el Consell d’Universitats i els degans de Belles Arts rebutgen el seu text. La CRUE assenyala que “en la mesura que es regulen titulacions a què se’ls atribueix un caràcter universitari amb caràcter general, no és acceptable que s’estableixin requisits d’exigència completament diferents entre les universitats i els centres no universitaris que imparteixen ensenyaments artístics superiors”.