El col·lectiu del programa RyC (programa nascut per a promoure l’excel·lència investigadora) ens van manifestar que veuen un increment dels requisits d’accés i competitivitat però pateixen una incipient precarietat amb reducció de les condicions salarials i laborals entre les que es pot destacar:

• Diferències salarials i de dedicació docent segons convocatòria.
  • Desigualtat en les normes en funció de les comunitats autònomes i/o les universitats.
  • Impediments per a l’accés i cobrament dels complements salarials destinats al PDI (triennis, sexennis de recerca, quinquennis docents).
  • Exclusió de l’actualització salarial a de l’empleat públic.
  • Negativa per accedir a elements fonamentals per a la promoció, l’acreditació i l’obtenció dels certificats I3 o R3 (liderar projectes d’investigació o d’innovació docent, dirigir tesis o impartir docència en estudis de tercer cicle, etc.).
  • Deteriorament de les garanties de consolidació (increment burocràtic, supressió de l’incentiu a la contractació o una nova avaluació addicional).

Les propostes del CSIF, que negociarà amb el proper govern, es centren en:

• Retributives: equiparació salarial a l’última convocatòria, aplicació de tots els drets i les subvencions de l’EEPP i accés als complements salarials del PDI.
  • Professionals: accés a les responsabilitats docents i d’investigació com la resta de PDI no funcionari.
  • De consolidació: tornar a incloure l’incentiu a la consolidació per al programa RyC.
  • Sobre el Programa: definició de criteris clars, carrera definida, transparència en la consolidació i en l’obtenció dels certificats I3 o R3.

L’AEI ha publicat la Propuesta de Resolución Provisional de la convocatòria 2022 d’ajuts RyC, i la  Propuesta de Resolución Provisional de la convocatòria 2022 d’ajuts Juan de la Cierva.