Reivindicacions: Hem començat un nou curs però a les reivindicacions històriques del CSIF, aquest any hi afegim:

Generals:

• Increment i millora del finançament universitari.
  • Simplificació administrativa i reducció de la burocràcia.
  • Pacte per a la Ciència i inversió del 3% del PIB a R+D+i.

PDI:

• Aprovació de l’Estatut del Personal Docent i Investigador.
  • Recursos suficients per a l’estabilització i la renovació de les plantilles.
  • Reforma i millora dels criteris ANECA d’acreditació i avaluació del professorat.
  • Convocatòria dels nous Sexennis de Transferència.
  • Millorares en el desfasat i injust sistema retributiu del PDI.

Personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis (PTGAS)

• Recursos per a l’estabilització i la renovació de les plantilles.
  • Finançament per millores de la Carrera Professional.
  • Establir programes d’incentius i implantar la carrera horitzontal.

Sobre les necessitats de llocs de treball:

CSIF ha calculat que són necessaris 400.000 llocs de treball públics per acostar-se als estàndards comunitaris i poder complir adequadament amb el servei al ciutadà. CSIF reclama al govern les mesures següents:

• La renegociació d’un nou acord salarial amb totes les seccions sindicals.
  • Suprimir la taxa de reposició per contribuir a la creació d’ocupació neta.
  • Negociar un acord que permeti recuperar l’estructura salarial prèvia a les retallades del 2010, i la derogació del RD 8/2010 per recuperar l’estructura salarial de les pagues extres.
  • Habilitació de fons per corregir les desigualtats retributives entre territoris.

Sobre el finançament de la LOSU

Davant l’absència de notícies sobre el finançament de la LOSU, CSIF demana al futur Govern i a les comunitats autònomes que es resolgui quant abans el finançament suficient per a la renovació, promoció i estabilització de plantilles de PDI i PTGAS.

L’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques (IVIE), a qui el Ministre d’Universitats (en funcions) J. Subirats va encarregar un informe sobre finançament a les universitats, calcula que per assolir l’1% del PIB cal un increment de la inversió anual d’un 15% (3.100 milions d’euros) d’aquí a 2030.

Les universitats han perdut un 20% de finançament en els darrers deu anys i han presentat una despesa en educació universitària el 2019 un 32% més baix que la mitjana de la Unió Europea. L’Associació d’Universitats Europees descriu el Sistema Universitari Espanyol “en declivi i sota pressió” i el Ministre d’Universitats reconeix un “infrafinançament claríssim“.