A CSIF ens fem ressò de les reivindicacions plantejades per un grup de professores i investigadores en un estudi recent (https://journals.plos.org/ploscompbiol/article?id=10.1371/journal.pcbi.1011284) i proposem una serie de mesures per evitar l’abandonament de la carrera acadèmica després de la maternitat.

Si bé algunes d’aquestes mesures ja han implementat a diferents universitats de l’estat, volem que siguin una realitat a totes les universitats i centres de recerca ja que ajudarien a millorar la situació acadèmica després de la maternitat a moltes dones:

• Flexibilitat horària.
  • Implementació el teletreball i/o treball en remot.
  • Campanyes específiques sobre la importància de la corresponsabilitat.
  • Disponibilitat de sales de lactància i escoles bressol als centres de treball.
  • Reducció de l’horari lectiu per a mares amb fills a càrrec menors de 3 anys.
  • Mesures que despenalitzin els períodes d’inactivitat laboral per gestació o cures (període postpart) a l’hora d’accedir a programes de finançament competitius públics.
  • Eliminació del requisit de mobilitat per a sol·licitar beques o subvencions en el cas de tenir fills menors de 6 anys al seu càrrec.
  • Negociació, implementació i auditoria de Plans d’Igualtat i protocols contra l’assetjament sexual o per raó de sexe a totes les universitats.
  • Mesures per evitar la sobrecàrrega de treball administratiu.