CSIF demana a Diana Morant (Ministra de Ciència, Innovació i Universitats des del Juliol de 2023) finançament per aplicar la LOSU i posar límit a la precarietat i inestabilitat de les plantilles universitàries.

Entre els primers reptes de la nova ministra hi hauria de ser la negociació de l’Estatut del PDI i el pressupostos de les universitats que són insuficients per afrontar els sobrecostos que generarà la contractació de milers de professors per la LOSU.

Des de la seva entrada en vigor la LOSU el 12 d’abril, creix la preocupació pel finançament insuficient de les universitats. CSIF denuncia que el ex-Ministre Subirats va marxar sense concretar com es farà realitat el compromís de destinar l’1% del PIB a educació universitària, ni d’on sortiran els 3.100M d’euros necessaris, ni tampoc el calendari o les aportacions per part de les diferents administracions.

A CSIF ens preocupa que la LOSU cronifiqui la precarietat i la temporalitat del PDI i del PTGAS i que l’escassetat finançament i la taxa de reposició compliqui l’estabilització i la renovació de les plantilles.

Per a CSIF, la Ministra, que ara afegeix Universitats a la seva cartera, també ha d’afrontar altres reptes claus per millorar el Sistema Universitari com són:

• La reforma i la millora dels criteris ANECA d’acreditació del professorat
  • El reconeixement i cobrament de Quinquennis i Sexenis per al PDI laboral temporal
  • Eliminació de la retenció de quota patronal als investigadors de les ajudes “Margarita Salas” i “María Zambrano”.
  • Resoldre i clarificar el règim d’incompatibilitats a la figura del “Professor Substitut”.