CSIF ja ha estat convocat a la primera reunió del Nou Grup de Treball LOSU, presidida pel Secretari d’Estat de Ciència, Innovació i Universitats, que se celebrarà el proper divendres 2 de febrer. Amb aquesta iniciativa, sembla que el Govern inicia un camí per atendre les demandes de CSIF sobre finançament, calendari i flexibilització en el desenvolupament i la implementació de la LOSU.

En aquest sentit, la ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, ha proposat a les comunitats autònomes, en el transcurs de la Conferència General de Política Universitària, “flexibilitzar” la implantació de la LOSU prevista per al 2024, així com “acompanyament financer” per part del Govern. Per això, han acordat la creació d’una Comissió de Treball (d’acord amb la LOSU), per assolir una inversió de l’1% del PIB el 2030.

Tot i que el Ministeri no ha aclarit res sobre les moltes incerteses sobre la LOSU (especialment les relatives a l’estabilització, promoció i renovació de les plantilles de PDI i PTGAS), esperem que en properes reunions es concreti el finançament addicional per a aquests i molts altres temes.

EBAU 23-24

El 24 de gener s’ha publicat les característiques, el disseny i el contingut de l’EBAU 2023-24.

L’Ordre PJC/39/2024, de 24 de gener, determina les característiques, el disseny i el contingut de l’avaluació de Batxillerat per a l’accés a la universitat, i les dates màximes de realització i de resolució dels procediments de revisió de les qualificacions obtingudes, el curs 2023-2024.